30بوک
کتاب عمومی
مذهبی
تفسیر
در انتظار آخرین اتوبوس

در انتظار آخرین اتوبوس

(3)

1,100,000ریال

990,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
356

علاقه مندان به این کتاب
2

می‌خواهند کتاب را بخوانند
0

کسانی که پیشنهاد می کنند
0

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب در انتظار آخرین اتوبوس

انتشارات کتاب پارسه منتشر کرد:
ریچارد هالووی (متولد 1933 در اسکاتلند) از سال 1986 اسقف کلیسای ادینبورگ بود و در سال 1992 به سراسقفی اسکاتلند منصوب شد. حوزه فعالیت‌های اجتماعی‌اش الهیات و فلسفه و به‌ویژه موضوع افول دین در جوامع است.
هالووی از چهر‌ه‌های سرشناس و محبوب مذهبی است و مناظره‌های بسیاری از او در باره مسائل اجتماعی همجنس‌گرایان، لقاح مصنوعی و دین در دنیای مدرن پخش شده است.
این مصلح و نواندیش دینی صاحب بیش از بیست عنوان کتاب است و نوشته‌های او در روزنامه‌های تایمز، گاردین، ایندیپندنت و ساندی هرالد نیز منتشر شده است.
ریچارد هالووی عمری را در کنار کسانی که لحظات آخر زندگی‌شان را سپری می‌کردند گذرانده است. «در انتظار آخرین اتوبوس»، نگاهی مثبت، ژرف و خردمندانه درباره زندگی و مرگ به ما می‌دهد. اینکه چطور می‌توانیم با عشق زندگی کنیم، چگونه از شکست‌ها فاصله بگیریم و چگونه خود و دیگران را ببخشیم. این کتاب دعوتی است برای بازبینی بزرگترین راز هستی.
در بخشی از کتاب می‌خوانیم:
«امــروزه وقت و انرژی زیادی صرف می‌كنیم تا به مرگ فکر نكنیم. و كاملا طبق معنی تحت‌اللفظی مرگ، مرگ را آخرین اتفاقی می‌دانیم كه باید با آن مواجه شویم. البته این در صورتی است كه در لحظه مرگ به اندازه كافی هوشیار باشیم و بدانیم كه زمان مرگ‌مان فرا رسیده اســت، وگرنه در آن لحظه هم به آن فکر نخواهیم كرد و حتی اگر خودمان هم بخواهیم، باز شانس زیادی نداریم كه بتوانیم ترك كردن صحنه زندگی‌مان را كنترل كنیم. چون این‌طور كه به نظر می‌رسد، امروزه مرگ و مردن شدیداً تحت كنترل پزشکان است. و مدارك زیادی در دست است كه ثابت می‌كند ما مرگ را نه به‌عنوان یك دوست كه باید به او خوشامد بگوییم، بلکه به‌عنوان دشــمنی در نظر می‌گیریم كه باید در برابرش مقاومت كنیم، و با این كار، پایانی تلخ‌تر از آنچه هســت را برای خود رقم می‌زنیم.
و در پایان نمایش زندگی، به‌جای اینکه شــاهد پایین آمدن باشکوه پرده‌ها روی صحنه باشیم، احساسی همچون یك شکست‌خورده و بازنده را خواهیم داشت. این چیزی است كه همیشه در وصیت‌نامه‌ها و دست‌نوشته‌های گذشتگان نیز به چشم می‌خورد.»
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی