اطلس جهان امروز (جامع 99-98)(گیتاشناسی)

(20)

موجود نیست

دفعات مشاهده کتاب
4374

علاقه مندان به این کتاب
8

می‌خواهند کتاب را بخوانند
1

کسانی که پیشنهاد می کنند
2

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب اطلس جهان امروز

انتشارات گیتاشناسی منتشر کرد:
(اطلس جهان امروز) تلاش دارد تا به صورت فشرده اطلاعات جامعی را در مورد جغرافیا و علوم مرتبط با آن ارائه نماید. به علاوه نقشه های متعددی از حیطه های مختلف جغرافیا به ویژه جغرافیای طبیعی و سیاسی تدوین شده که بخش های اصلی کتاب را به خود اختصاص می دهد. در بخش نخست این مجموعه مطالب عمومی در مورد جغرافیا و نجوم آمده که در طی آن به منظومه شمسی، مهبانگ و سیر تکاملی زمین از آغاز پیدایش تاکنون و همچنین خلاصه ای از (سیستم های تصویر نقشه) پرداخته شده است. بخش دوم با مجموعه ای از اطلاعات جغرافیایی آغاز گردیده و در ادامه، فهرست کشورهای مستقل جهان در جدولی جامع شامل چندین مورد از مشخصات مختلف کشورها به صورت یکسان درج شده است. پرچم کشورهای مستقل جهان نیز در دو صفحه آمده و سرزمین های غیر مستقل جهان نیز دو صفحه را به خود اختصاص داده است.
نقشه آسیا به صورت طبیعی و سیاسی در ابتدای بخش سوم قرار گرفته و پس از نقشه خاورمیانه، پنج نقشه موضوعی از ایران شامل نقشه های طبیعی، تقسیمات کشوری، راهها، منایع آب و زمین شناسی به علاوه دو نقشه دریای خزر و خلیج فارس درج گردیده است. به لحاظ اهمیت ویژه کشورهای همسایه و کشورهای مهم آسیا، 17 صفحه به این کشورها اختصاص یافته است.
در چهارمین بخش، پس از دو نقشه طبیعی و سیاسی از اروپا، نقشه راهنمای اتحادیه اروپا چاپ شده که شامل اطلاعاتی در مورد تاریخچه و ارکان مهم این اتحادیه می باشد. در ادامه این فصل نقشه های سیاسی متعددی از کشورها و مناطق مهم اروپا آمده است. سپس در بخش پنجم پس از درج دو نقشه طبیعی و سیاسی از آفریقا، سه صفحه نیز به نقشه های دقیق تر از این قاره اختصاص یافته است.
بخش ششم به قاره آمریکای شمالی و مرکزی تخصیص داده شده و در بخش هفتم نیز در مجموع چهار نقشه طبیعی و سیاسی از قاره آمریکای جنوبی و دو کشور مهم آمریکای جنوبی درج شده است. سپس در طی سه صفحه، به نقشه های طبیعی و سیاسی کشورهای نواحی استرالیا و اقیانوسیه پرداخته شده و در پایان این قسمت نیز دو نقشه از مناطق پیرامونی شمالگان و سرزمین جنوبگان آمده است.
فروشگاه اینترنتی 30 بوک

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی