کسب و کار نو پا (رخداد معاصر)

(1)

موجود نیست

دفعات مشاهده کتاب
92

علاقه مندان به این کتاب
0

می‌خواهند کتاب را بخوانند
0

کسانی که پیشنهاد می کنند
0

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب کسب و کار نو پا

انتشارات آتی‌‌‌‌‌نگر منتشر کرد:
کسب‌‌‌‌‌‌‌وکار نوپا سازمانی موقتی است در شرایطی با عدم قطعیت بالا، به‌‌‌‌‌‌‌دنبال مدل کسب‌‌‌‌‌‌‌وکاری:
• پایدار
• تکرارپذیر
• مقیاس‌‌‌‌‌‌‌پذیر
این تعریف استیو بلنک یکی از اصلی‌‌‌‌‌‌‌ترین مدرسان کارآفرینی جهان از کسب‌‌‌‌‌‌‌وکار نوپا است. مسئله اینجاست شاید خیلی‌‌‌‌‌‌‌ها از این تعریف استفاده کنند ولی شاید معنی دقیق آن را ندانند. چون به کسب‌‌‌‌‌‌‌وکارهایی برچسب کسب‌‌‌‌‌‌‌وکار نوپا می‌‌‌‌‌‌‌زنند که هرجوری حساب کنید در این تعریف نمی‌‌‌‌‌‌‌گنجند.
برای تعیین تکلیف کردن و پاسخ درست به این سؤال باید اجزای تعریف استیو بلنک را بررسی کنیم تا با من هم‌‌‌‌‌‌‌نظر شوید که خیلی از کسب‌‌‌‌‌‌‌وکارهایی که کسب‌‌‌‌‌‌‌وکار نوپا خطاب می‌‌‌‌‌‌‌کنیم چقدر با این تعریف فاصله دارند.
پایداری کسب‌‌‌‌‌‌‌وکار نوپا یعنی باید در تمام طول سال سود معقول و باثباتی داشته باشیم. در نتیجه هیچ یک از مدل‌‌‌‌‌‌‌های فصلی و باسود نوسانی نمی‌‌‌‌‌‌‌تواند یک کسب‌‌‌‌‌‌‌وکار نوپا باشد.
تکرارپذیری یک کسب‌‌‌‌‌‌‌وکار یعنی بتوانیم در هر نقطه دیگری که اراده کردیم، همین مدل را پیاده کنیم و به شخص و مکان و یا هیچ چیز دیگری وابستگی نداشته باشد. پس وابستگی به شخص و گروه و مکان در تضاد داشتن یک کسب‌‌‌‌‌‌‌وکار نوپا است. اگر کسب‌‌‌‌‌‌‌وکاری که دست‌‌‌‌‌‌‌وپا کرده‌‌‌‌‌‌‌اید وابسته به شماست، کسب‌‌‌‌‌‌‌وکار نوپا ندارید.
مقیاس‌‌‌‌‌‌‌پذیری این موضوع نقطه‌‌‌‌‌‌‌عطف این تعریف است که معمولاً هم اشتباه تعریف می‌‌‌‌‌‌‌کنند. مقیاس‌‌‌‌‌‌‌پذیری از نظر شما یعنی چه؟ خیالتان را راحت کنم که هیچ ربطی به رشد و گسترش در شهرهای دیگر ندارد. مقیاس‌‌‌‌‌‌‌پذیری در رشد سود معنی پیدا می‌‌‌‌‌‌‌کند و در واقع به ارتباط بین رشد هزینه‌‌‌‌‌‌‌ها و سود برمی‌‌‌‌‌‌‌گردد. اگر مدلی که پیدا کردیم کسب‌‌‌‌‌‌‌وکار نوپا باشد، باید با گسترش فعالیت حدوداً هزینه‌‌‌‌‌‌‌ها را بتوان ثابت نگه داشت و رابطه بین سود و هزینه خطی نباشد.
ادامه بحث را در کتاب دنبال کنید...
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی