30بوک
کتاب عمومی
هنر
معماری
دیدار با ونسان ون گوگ

دیدار با ونسان ون گوگ (رحلی)(گالینگور)

(5)

موجود نیست

دفعات مشاهده کتاب
705

علاقه مندان به این کتاب
7

می‌خواهند کتاب را بخوانند
0

کسانی که پیشنهاد می کنند
0

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب دیدار با ونسان ون گوگ

انتشارات علمی فرهنگی منتشر کرد:
ماجراهای هنر-۲ مجموعه‌ی جذاب و شادی بخش «ماجراهای هنر» پنجره‌ای است گشوده به جهان هنر برای کودکان در هر سنی. در این مجموعه‌ی وسوسه انگیز و الهام بخش با ویژگی‌های شکلی و رنگ‌هایی که هنرمندان مشهور در نقاشی‌هایشان به کار برده‌اند آشنا می‌شویم و داستان نهفته در تصاویر را درمی یابیم.
اگرچه در طول زندگی ونگوگ تعداد اندکی از مردم، غیر از برادرش تئو، به نبوغ او پی بردند، اما امروز نقاشی‌های او در سراسر جهان شناخته شده و محبوب است. کتاب دیدار با ون گوگ ما را به جاهای مختلفی می‌برد که این هنرمند هلندی در آنها زندگی و کار کرده است. این کتاب در باره‌ی زندگی پرتلاطم او سخن می‌گوید و به ما نشان می‌دهد که ونسان ون گوگ جهانی را که در تابلوهای رنگی درخشان‌اش تصویر کرده چگونه می‌دید.
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نقد و بررسی تخصصی نقد و بررسی تخصصی

معرفی کتاب دیدار با ونسان ون گوگ اثر کارولینه برونسه 


کارولینه برونسه کتاب دیدار با ونسان ون گوگ را در سال 1997 منتشر کرد که در آن برخی از مشهورترین نقاشی‌های ونسان ون گوگ به چاپ رسیده و نویسنده توضیح می‌دهد که چگونه مراحل زندگی ون گوگ و تجربیات و احساسات او در این نقاشی‌ها مشهود است.

کتاب دیدار با ونسان ون گوگ اثر کارولینه برونسه با ترجمۀ شیوا مجیدی را نشر علمی فرهنگی به چاپ رسانده است. 

ونسان ون گوگ نقاش بزرگ سدۀ نوزدهم میلادی در هلند بود که در سبک پست‌امپرسیونیسم طراحی می‌کرد. ون گوگ سرگذشت پرفراز و نشیبی داشت و از این جهت زندگی‌نامه‌اش بسیار مورد توجه بوده است. او گرفتار روان‌پریشی و حس تنهایی بود و باوجود استعداد وافر در جوانی درگذشت. برخی مرگ او را خودکشی و برخی دیگر قتل می‌دانند.

آخرین جملۀ ون گوگ پیش از مرگ چنین بوده است: «غم برای همیشه باقی خواهد ماند.»

گل آفتابگردان، سیب‌زمینی‌خورها، خودنگارۀ مشهورش با گوش باند پیچی شده، پرترۀ دکتر گاشه و مزرعۀ گندم عنوان برخی از مشهورترین نقاشی‌های اوست. 
کارولینه بروسنه در کتاب دیدار با ونسان ون گوگ تلاش کرده است تا این هنرمند بسیار مشهور اما از جهاتی ناشناخته را بیشتر به مخاطب بشناساند. بروسنه در این کتاب به تشریح نقاشی‌های ون‌ گوگ پرداخته است.

کتاب مملو از نقاشی‌‌های رنگی این هنرمند هلندی است. برونسه در این کتاب ما را به دنیای ون گوگ می‌برد و با تشریح فضای تابلوهای او به ما نشان می‌دهد که ون گوگ جهانی را که در نقاشی‌های رنگارنگش ترسیم کرده در واقع چگونه می‌دیده است.

در کتاب دیدار با ونسان ون گوگ چه می‌خوانیم؟

از نقاشی‌های ون گوگ چه می‌فهمیم؟ کارولینه برونسه سعی کرده است با این کتاب ما را به دنیای این هنرمند هلندی ببرد. 

در جایی از کتاب به تصویر یکی از نقاشی‌های ون گوگ از ژوزف رولن برمی‌خوریم، ژوزف یک پستچی است، اما از کجا این را می‌فهمیم؟ در نقاشی کلاه و لباس پستچی این را نشان می‌دهد. نویسنده توضیح داده که ون گوگ با این پستچی دوست بوده و او را در زمینه‌ای از گل‌های زیبا و شاداب نقاشی کرده است. 

یکی دیگر از نقاشی‌های جالب توجۀ ون گوگ که در کتاب دیدار با ونسان ون گوگ به چاپ رسیده نقاشی همسر همین پستچی، ژوزف رولن است. او دقیقاً پنج بار چهرۀ این خانم را به تصویر کشیده و یکی از این نقاشی‌ها را به خود او که نامش اوگستین است هدیه داده است. نویسنده توضیح می‌دهد که ون گوگ نام این نقاشی را لابرسوس گذاشت که معنایش همان لالایی است و سپس به شرح اجزای داخل نقاشی پرداخته است. مثلاً در دست همسر ژوزف یک طناب است، اما طناب برای چیست؟ طناب در واقع به گهوارۀ بچه‌ای بسته شده که خانم رولن گهگاهی اندکی آن را می‌کشد. 

کارولینه برونسه با همین شاعرانگی سعی کرده است باقی نقاشی‌های ون گوگ را هم برای ما رمزگشایی کند.

بریده‌هایی از کتاب دیدار با ونسان ون ‌گوگ

«پس از مدتی زندگی در هلند و کشیدن نقاشی از مردمان روستایی،‌ بی‌تاب و بی‌قرار شد. می‌خواست بیش‌تر تجربه کند و به‌خصوص در مورد هنر اطلاعات بیشتری به دست آورد. برادرش تئو، که چهار سال از او جوان‌تر بود، چند سالی بود که در پاریس زندگی می‌کرد. او در نامه‌هایش به ونسان درباره‌ی این شهر فرانسوی که به تازگی برج ایفل را در آن ساخته بودند و دربارۀ هنرمندانی که در آن‌جا زندگی‌ می‌کردند خیلی چیزها می‌نوشت. در سال 1886، ونسان با کنجکاوی و اشتیاق فراوان در پاریس به تئو پیوست. هنرمندان پاریسی که او ملاقات‌شان کرد نقاشی‌های تیره از کشاورزان فقیر نمی‌کشیدند، بلکه نقاشی‌هایشان پر از رنگ و شادی بود. ون‌گوگ از سبک نقاشی آن‌ها خوشش آمد و خودش هم به نقاشی با رنگ‌های زنده و درخشان رو آورد.»

خواندن کتاب دیدار با ونسان ون گوگ را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

این کتاب در اصل برای نوجوانان چاپ شده است تا بتوانند به روشی ساده و جذاب با آثار یکی از بزرگ‌ترین هنرمندان جهان آشنا شوند اما اطلاعات موجود در کتاب و نقاشی‌های رنگی آن می‌تواند برای برخی از بزرگسالان هم جذاب باشد. اگر به هنر و به زندگی‌نامۀ هنرمندان و نقاشان علاقه‌مندید، می‌توانید این کتاب را هم به کتابخانۀ خود اضافه کنید. 

درباره نویسنده کتاب دیدار با ونسان ون گوگ

کتاب دیدار با ونسان ون گوگ

کارولینه برونسه مدیر نمایشگاه‌ مرکز تنوع زیستی Naturalis است. مرکز تنوع زیستی یک موزۀ ملی تاریخ طبیعی و مرکز تحقیقاتی در زمینۀ تنوع زیستی در لیدن هلند است. نام این موزه در سال 2021 به موزۀ اروپا تغییر کرد. کارلوین سازنده‌ای خلاق و هدف‌گرا با اشتیاق فراوان به موزه‌ها است که می‌خواهد هنر، فرهنگ و طبیعت را به مخاطبین معرفی کند.

امتیازات

کتاب دیدار با ونسان ون گوگ از سایت آمازون امتیاز 4.5 از 5 و از سایت گودریدز امتیاز 4.5 از 5 را به دست آورده است.

تحلیل سی بوک از کتاب دیدار با ونسان ون گوگ

خوانایی کتاب و روان بودن 
کارولینه برونسه در کتاب دیدار با ونسان ون گوگ، این هنرمند بی‌بدیل هلندی را به کمک آثارش معرفی کرده است. نثر برونسه بسیار ساده و در عین حال مهیج است تا کنجکاوی خوانندگان برانگیخته شود و این‌گونه این نقاش برجستۀ هلندی را به مخاطبان می‌شناساند. او برای این منظور بخش قابل توجهی از کتاب را به نمایش تابلوهای ون گوگ و نوشتن شرحی داستانی بر آن‌ها اختصاص داده است که می‌تواند برای هرکسی که اندکی به هنر علاقه‌ دارد جالب باشد.

اگر از کتاب دیدار با ونسان ون گوگ خوشتان آمده، این کتاب‌ها را از دست ندهید.

_ کتاب شب پُرستاره داستانی مصور و جذاب دربارهٔ تاریخ هنر است. نویسنده در این کتاب از زندگی هنرمندان، شاهکارهای هنری و جنبش‌های هنری هزاران سال پیش تا به امروز صحبت کرده است. با این کتاب به چهل‌هزار سالِ پیش و دنیای هیجان‌انگیز هنر سفر کنید.

- کتاب شور زندگی، داستان پرماجرای زندگی ونگوگ اثر ایروینگ استون نویسندۀ آمریکایی که زندگینامۀ هنرمندان، سیاستمداران و روشنفکران مشهور جهان را نوشته است.

- کتاب فریدا اثر هایدن هررا که زندگینامۀ فریدا کالو، نقاش معروف مکزیکی است و نویسنده به شرح زندگی این هنرمند از دوران کودکی تا بزرگسالی‌اش پرداخته است. 

نمایش کامل نقد و بررسی تخصصی

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی