30بوک
کتاب عمومی
سینما و تئاتر
نمایشنامه و فیلمنامه
سر کلاس فیلم سازی الکساندر مکندریک

سر کلاس فیلم سازی الکساندر مکندریک

(4)

موجود نیست

دفعات مشاهده کتاب
922

علاقه مندان به این کتاب
15

می‌خواهند کتاب را بخوانند
0

کسانی که پیشنهاد می کنند
1

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب سر کلاس فیلم سازی الکساندر مکندریک

انتشارات چشمه منتشر کرد:
کارگردانی فیلم را چگونه باید آموزش داد؟ قواعد فیلم‌سازی چه چیزهایی هستند؟ از کجا آغاز می‌کنید؟ چه چیزی را و به چه ترتیب آموزش می‌دهید؟
مجموعه‌یادداشت‌های الکساندر مکندریک نقطه‌ی شروع خوب و نابی است. مکندریک می‌دانست که نمی‌توان فیلم‌سازی را به یک مقوله‌ی خاص محدود کرد. می‌دانست که فیلم‌سازی دربرگیرنده‌ی مقوله‌هایی از قبیل روایت داستان، تصویرسازی، بازیگری و تدوین، کنش و کلام است. و فراتر از همه‌ی این‌ها، تمرین عملی. نظریه‌ها چیزهای خوبی هستند، اما تمرین عملی از همه‌چیز مهم‌تر است. در جایگاه کسی که احساس می‌کند تازه اولِ این راه است، کسی که باید برای ساخت هر فیلمِ جدید همه‌چیز را از نو شروع کند، می‌‌توانم به درستیِ این کلام مکندریک گواهی بدهم: «اگرچه صرفاً بیش‌‌تر از چند هفته طول نمی‌‌کشد که با ابزارهای پایه‌ی فیلم‌سازی آشنا شوید، یک عمر کار سخت می‌طلبد تا در این کار استاد شوید.»
این کتاب همه‌چیز را در بر دارد، از وارونه‌نمایی دراماتیک تا جغرافیای ذهنی، از روابط بین کارگردان و بازیگرانش تا خوش‌فکری ساختاری فیلم سال گذشته در مارین‌باد.
این کتاب، این کتاب ارزشمند، حاصل یک عمر فعالیت مردی است که با شور فراوان به حرفه و هنرش علاقه داشت و سپس عمر خود را وقف انتقال دانش و تجارب خود به شاگردانش کرد. و اکنون در اختیار ماست. عجب هدیه‌ای!

ــ مارتین اسکورسیزی ــ
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی