تنفس

(3)
نویسنده:

2,250,000ریال

2,025,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
1749

علاقه مندان به این کتاب
33

می‌خواهند کتاب را بخوانند
1

کسانی که پیشنهاد می کنند
2

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب تنفس

انتشارات میلکان منتشر کرد:
کتاب سال 2020 به انتخاب ان پی‌آر و واشنگتن‌پست
صرف‌نظر از این‌که چه چیزی می‌خوریم، چقدر ورزش می‌کنیم، ژن‌های ما چقدر قوی هستند، چقدر لاغر، جوان یا عاقل هستیم، تا زمانی‎که درست نفس نکشیم، هیچ‌یک از این موارد اهمیتی نخواهند داشت. این چیزی است که محققان کشف کرده‌اند: تنفس حلقه‌ی گمشده‌ی سلامتی است؛ همه‌چیز از این نکته شروع می‌شود.
کتاب تنفس یک ماجراجویی علمی در هنر و علم گمشده‌ی تنفس است و دگرگونی‌هایی را که هر3.3 ثانیه در بدن ما اتفاق می‌افتد بررسی می‌کند، یعنی همان مدت زمانی که یک فرد عادی دم و بازدم انجام می‌دهد.
هیچ‌چیزی بیش‎تر از تنفس برای سلامتی و تندرستی ما ضروری نیست: دمیدن هوا به داخل، بیرون‎دادن آن و تکرار این عمل بیست‎وپنج هزار بار در روز. با وجود این، انسان‌ مدرن توانایی تنفس صحیح را از دست داده‌ است که عواقب خطرناکی دارد.
جیمز نستر سراسر دنیا را به دنبال جواب می‌گردد: در حفاری‌های گِلی قبرستان‌های باستانی، مجموعه‌های تحقیقاتی سرّی شوروی، مدارس و خیابان‌های دودآلود سائوپائولو. او زنان و مردانی را پیدا می‌کند که به هنر گمشده‌ی تمرینات تنفسی کهن مانند پرانایاما، سودارشان کریا و تومو پایبند هستند و با مبتکران ریه‌شناسی همکاری می‌کند تا آن باورهای کهن درباره‌ی تنفس را به‎صورت علمی آزمایش کند.
نتایج کار نستر به ما نشان می‌دهد کوچک‌ترین اصلاح روش دم و بازدم چگونه می‌تواند تأثیرات شگفت‌آوری داشته باشد.
از متن کتاب:
بویایی قدیمی‌ترین حس زندگی است. الان که به‎تنهایی این‎جا ایستاده‌ام و پره‌های بینی‌ام باز‎وبسته می‌شوند، درک می‌کنم نفس‎کشیدن چیزی ورای ورود وخروج هوا در بدن ماست. نفس‎کشیدن صمیمانه‌ترین ارتباط ما با محیط اطراف‌مان است.
هر چیزی‎که من و شما و هر موجود دیگری که نفس می‌کشد در بینی یا دهانش گذاشته یا از طریق پوستش جذب کرده، غبارِ کیهانیِ دست‎به‎دست‎شده‌ای است که از بیش از هشت میلیارد سال پیش وجود داشته است. این ماده‌ی عنان‌گسیخته توسط نور خورشید تجزیه و در جهان هستی پراکنده شده و دوباره به هم متصل شده است. نفس‎کشیدن یعنی خودمان را از اطراف‌مان جذب کنیم، ذرات کوچک زندگی را بگیریم، آن‌ها را درک کنیم و ذرات کوچکی از خودمان را به آن بازگردانیم. اصل و جوهره‌ی تنفس معامله‎به‌مثل است.
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نظرات کاربران (1)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

  • تصویر کاربر

    • سمانه عبدی
    • پاسخ به نظر

    یکی از بهترین کتابهایی که میتونید برای آشنایی با بدن خودتون بخونید. نویسنده به عنوان آدمی که سالها مشکلات تنفسی داشته، کلی تحقیق و تجربه کرده و این کتاب رو نوشته. لحنش بسیار شوخ و جذابه و آدم اصلا از خوندن کتاب خسته نمیشه. ترجمه شبنم اسماعیلی هم عالیه.

بریده ای از کتاب (3)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

  • تصویر کاربر

    • منا مختاری
    • 1

    هر چیزی که من و شما و هر موجود دیگری که نفس می کشد در بینی یا دهانش گذاشته یا از طریق پوستش جذب کرده، غبار کیهانی دست به دست شده ای است که از بیش از هشت میلیارد سال پیش وجود داشته است.

  • تصویر کاربر

    • منا مختاری
    • 1

    بویایی قدیمی ترین حس زندگی است،الان که به تنهایی اینجا ایستاده ام و پره های بینی ام باز و بسته می شوند،درک می کنم نفس کشیدن چیزی ورای ورود و خروج هوا در بدن ماست. نفس کشیدن صمیمانه ترین ارتباط ما با محیط اطراف مان است.

  • تصویر کاربر

    • مهرداد جاویدان
    • 2

    هر روز دراز بکشید، ذهن‌تان را خالی کنید، افکار را از ذهن‌تان خارج کنید و نفس‌تان را حبس کنید. از بینی دم بگیرید و آن را از دهان خارج کنید. اجازه ندهید صدای نفس شنیده شود. اجازه دهید نامحسوس و آرام باشد.

عیدی