دختران المپ

(0)

موجود نیست

دفعات مشاهده کتاب
61

علاقه مندان به این کتاب
1

می‌خواهند کتاب را بخوانند
0

کسانی که پیشنهاد می کنند
0

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب دختران المپ

انتشارات سرزمین اهورایی منتشر کرد:
در هلند، تغییرات از زمانی آغاز شد که زن ها پس از مبارزه ای طولانی دارای حق رای شدند. پس از آن زنان بیشتری به دانشگاه ها راه یافتند و موقعیت مهم تری کسب کردند.
این ظهور زنان، در هنر و ادبیات هم به وقوع پیوست، هرچند به کند. در سال های پنجاه سده ی پیش، چشم انداز ادبی هلند، از جمله در شعر، هنوز در تسلط مردان بود. البته زنان شاعر برجسته ای را چون، از جمله، واسالیس، فریتزی هارمسن فان بیک و الن وار موند می توان نام برد، اما بیشتر شاعران مرد بودند. تغییر اساسی دهه ای بعد ایجاد شد. سرامدانی چون یودیت هرزبرخ و کمی بعد نیلچه ماریا مین و اواخر لاخ، یا به صحنه گذاشتند. این روند با سرعت تمام ادامه یافت. در سال های هشتاد سده گذشته زنان شاعر پیشرفتی سریع داشتند، اما در دو دهه ی آغازین سده ی حاضر این پیشرفت سیل آسا شد.
اکنون در سال 2020 شاعران زن، در چونی و نیز در چندی، دارند رهبری شعر را در دست می گیرند. آن چه می نویسند، شعر خانگی دوست داشتنی نیست، بلکه شعرهائی است در ارتباط با تمام پهنه های تماس و گذرگاه های احساسی زندگی، از جمله شعر مبارزه جویانه و شعری که از تن می گوید. شعری که بر سکوی شعرخوانی عرضه می کنند شنوندگانشان را مسحور می کند. آن ها نه تنها کودکانی از گوشت و خون، که دختران و پسرانی هم می زایند که به این جهان می آیند تا آن را زیباتر، دارتر و انسانی تر کنند.
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی