تاریخ ملک آرا

(0)

1,600,000ریال

1,440,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
582

علاقه مندان به این کتاب
5

می‌خواهند کتاب را بخوانند
0

کسانی که پیشنهاد می کنند
1

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب تاریخ ملک آرا

انتشارات ندای تاریخ منتشر کرد:
کتاب "تاریخ ملک آرا" روایت تغییرات مهمی در تاریخ ایران در مقطع سقوط صفویان تا دوران سلطنت فتحعلی شاه قاجار است که به دستور "محمدقلی میرزا ملک آرا" حاکم مازندران در عهد آن پادشاه و توسط میرزا علی قلی" متخلص به "اقبال" (متوفی 1248 ه.ق) با ادبیاتی کاملا منشیانه و متكلف نوشته شده است. بسیاری وقایع روی داده در آن دوره منحصرا در این کتاب اشاره رفته و از این باب با منابع مشابه آن دوره همچون تاریخ محمدی (احسن التواریخ)، تفاوت هایی دارد.
"تاریخ ملک آرا" در برهه ای از تاریخ ایران نگاشته شده که فقر منابع کاملا مشهود است و دست محققان این دوران را تنگ نموده است و با اینکه کتابی سفارش شده است و نگاهی جانبدارانه نسبت به حکومتگران تازه قاجار دارد اما باز هم می تواند تکمله ای بر شرح وقایع سیاسی و نظامی آن دوره پر آشوب باشد.
"میرزا علی قلی" (اقبال) نویسنده ای بسیار دانشمند و ادیب بوده و قلم او شاهدی بر این گفته است. او علاوه بر تاریخ، در مباحث و اصول فلسفه، منطق و هیئت نیز دستی داشته است. این مباحث در الابلای شرح وقایع دیده می شود.
از باب تأسف هم باید در مورد ذکر گردد؛ او شخصیت مؤلف علیرغم قدرت بسیار زیاد قلم او، تقریبا گمنام باقی مانده و مرگ ناگهانی او مزید بر این علت هم بوده است. ثانیا این کتاب تاریخ هم همچون قسمت اعظم منابع تاریخی ایران، فاقد اشاراتی به زندگی اجتماعی، اقتصادی طبقات مختلف اجتماعی آن دوران است. موردی که تعجب اهل تاریخ را بر نخواهد انگیخت و ممیزه اکثر کتب تاریخ است.
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی