30بوک
*روان‌درمانگری پویشی فشرده و کوتاه‌مدت
*روان‌درمانگری پویشی فشرده و کوتاه‌مدت

*روان‌درمانگری پویشی فشرده و کوتاه‌مدت

(0)

موجود نیست

دفعات مشاهده کتاب
54

علاقه مندان به این کتاب
0

می‌خواهند کتاب را بخوانند
0

کسانی که پیشنهاد می کنند
0

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب *روان‌درمانگری پویشی فشرده و کوتاه‌مدت

انتشارات بینش نو منتشر کرد:
مداخلات روانشناختی برای شناسایی و کاهش رنجها و ضعفها، و تحقق ظرفیتها و تواناییهای آدمی از موضوعاتی است که توجه روانشناسان، روانپزشکان، مددکاران اجتماعی، پزشکان عمومی، و حتی وکلاء را به خود جلب کرده است. اساس این مداخلات گوش دادن و فراهم کردن امکان ابراز و افشا افکار و احساسات است که شواهد پژوهشی در دو دهه گذشته را در حمایت از خود یدک می‌کشد: تجارب هیجانی آسیب‌زا سبب مشکلات جسمانی و روانشناختی‌اند و بیان این تجارب در قالب روایتگری امکان شناخت خود، خنثی‌سازی عوارض جسمانی و روانشناختی اغتشاشات هیجانی همبسته با این تجارب، و تحقق ظرفیتها را فراهم می‌سازد.


این سبک از مداخلات روانشناختی به صورت نظامدار و حرفه‌ای با تولد تحلیل روانی آغاز شد. بروئر و فروید نشان دادند تجربه اضطراب شدید در یک موقعیت آسیب‌زا و عدم امکان ابراز و لمس هیجان همخوان با اضطراب، زمینه‌ساز نورزهاست. از این روی، اساس روش درمانی نیز افشا و هشیاری به خاطرات و عواطف دردناک همخوان با آنها از طریق بیان گفتاری تجارب یاد شده است.


تحلیل روانی از آغاز توجهات مثبت و منفی بسیاری را برانگیخت. شخصیت و نحوه سلوک فروید، جاذبه‌ها و دافعه‌های تحلیل روانی، تحویلی نگری ناشی از حصرگرایی موجود در این نظام، هزینه سنگین و زمان طولانی درمان، و اثربخشی نه چندان بالا، همگی، خلاقیت دیگران را در ارائه مفهوم‌سازیها و روشهای مداخلاتی متفاوت برانگیخت و درنتیجه مجموعه گسترده و متنوعی درمانهای روانشناختی بتدریج متولد شد.
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی