شفق ها اینجا آرامند

(0)

موجود نیست

دفعات مشاهده کتاب
176

علاقه مندان به این کتاب
2

می‌خواهند کتاب را بخوانند
1

کسانی که پیشنهاد می کنند
1

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب شفق ها اینجا آرامند

انتشارات سیب سرخ منتشر کرد:
بوریس واسیلیف (2013-1924) نویسنده مشهور اتحاد شوروی و یکی از آخرین بازماندگان نسلی از نویسندگان جنگی بود که پس از حضور در خط مقدم جبهه های جنگ جهانی دوم، پایه گذار جریانی ادبی موسوم به «نثر افسران» در صحنه ادبیات سوسیالیستی شدند. پایه گذاران این جریان ادبی همگی از افسران رده پایین ارتش سرخ بودند که مصائب و مشکلات حضور در خط مقدم جبهه را تجربه کرده و شرح دلاوری ها و جانفشانی های همرزمان خود را به صورت رمان و داستان کوتاه روی کاغذ آوردند.
با آغاز تهاجم آلمان به خاک شوروی، واسیلیف 17 ساله داوطلبانه به ارتش سرخ پیوست. او به مدت دوسال در لشکر سوم هوابرد ارتش سرخ خدمت کرد و سپس به دلیل جراحت، نیروهای هوابرد را ترک و وارد دانشکده نظامی زرهی مالینوسکی شد و تا پایان جنگ در جبهه حضور داشت. در سال 1969، او با چاپ نخستین رمان خود به نام «شفق ها اینجا آرام اند» به شهرت رسید. این رمان با فروش یک میلیون و هشتصدهزار نسخه در سال اول، پرفروش ترین رمان سال شد. از دیگر آثار جنگی او می توان به نام او در لیست نبود » (1974) و «فردا خواهیم جنگید»(1984) اشاره کرد. او همچنین در رمان «به قوهای سفید شلیک نکنید»(1973)، به تخریب محیط زیست و بهره برداری بی رویه انسان ها از طبیعت اعتراض می کند. واسیلیف در سال های پایانی عمر خود به نوشتن داستان های تاریخی مربوط به سرزمین روسیه روی آورد.
پرده سینما طی پنج دهه شاهد نمایش دوازده فیلم اقتباس شده از آثار واسیلیف بوده است. در این میان، رمان «شفق ها اینجا آرام اند» علاوه بر دو اقتباس سینمایی و یک اقتباس تلویزیونی، دو دفعه نیز به صورت نمایش اپرا روی صحنه رفت. واسیلیف در سال 1989 عضو هیئت داوران سی ونهمین جشنواره فیلم برلین بود.
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نظرات کاربران (1)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

  • تصویر کاربر

    • کمال شریف پور
    • پاسخ به نظر

    چه جالب، این کتاب در دهه 1360، با نام سرنوشت شجاعان، توسط انتشاراتی به نام انتشارات حسینی و با ترجمه آقای حبیب فرشچی چاپ شده. چاپ جدیدش توسط سیب سرخ و با نام اصلیش خواندنی به نظر میرسه رفت تو سبد خرید، از داستانهای زیبای جنگ دوم جهانیه.

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی