کوری

(0)
مترجم:
نشر:

1,950,000ریال

1,755,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
66

علاقه مندان به این کتاب
1

می‌خواهند کتاب را بخوانند
0

کسانی که پیشنهاد می کنند
0

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب کوری

انتشارات پر منتشر کرد:
برنده‌ی نوبل ادبیات 1998 رمانی از «خوزه ساراماگو»، نویسنده‌ی پرتغالی است كه نخستین‌بار در سال 1995 منتشر شد. او در این رمان از کوریِ آدم‌ها سخن گفته، چشم‌هایی که نمی‌بینند و چشم‌هایی که نمی‌خواهند ببینند.
داستان این كتاب در مورد شیوع ندریجی بیماری كوری در بین افراد یك شهر است؛ شهری كه نمی‌دانیم كجاست و می‌تواند هر جایی باشد، در واقع ساراماگو در این رمان با استفاده از صنعت نلمیح حتی برای شخصیت‌های داستان هم اسم انتخاب نکرده، و البته این در حالی است كه خواننده به‌راحتی می‌تواند با آن‌ها ارتباط برقرار کند.
و اما كور نبودن یك زن در بین تمامی افراد این شهر و مشاهده‌ی كل وقایع داستان از دید او، مخاطب را متوجه می‌كند كه در واقع داستان این کتاب کوربودن نیست بلكه متفاوت‌دیدن است. مخاطب در طول خواندن این اثر در كنار وحشت، ناراحتی و یا حتی گاهی تنفر از انسان، درمی‌یابد كه رفتار انسان در موقعیت، معنا شده و ملاك مطلقی برای قضاوت او وجود ندارد.
ساراماگو در كتاب «كوری» كه به بیش از 25 زبان دیگر ترجمه شده، رئالیسم جادویی را با انتقادات گزنده‌ی سیاسی آمیخته و بسیار هنرمندانه و شگفت‌انگیز تصویری از سرگشتگی انسان مدرن را كه به قول ساراماگو «عقل دارد ولی عاقلانه رفتار نمی‌كند.» خلق می‌كند.
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی