30بوک
کتاب عمومی
روانشناسی
روانکاوی و روان‌درمانگری
درمان شناختی رفتاری افسردگی برای همه

درمان شناختی رفتاری افسردگی برای همه

(0)

موجود نیست

دفعات مشاهده کتاب
60

علاقه مندان به این کتاب
0

می‌خواهند کتاب را بخوانند
0

کسانی که پیشنهاد می کنند
0

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب درمان شناختی رفتاری افسردگی برای همه

انتشارات آسیم منتشر کرد:
افسردگی، یکی از اختلال های رایج و مهم روزگار ماست. تحقیق ها نشان می دهد ، بیش از 75 درصد افرادی که در مراکز درمانی بستری می شوند، دچار افسردگی هستند. زمانی تصور می شد اختلال افسردگی فقط خاص بزرگسالان است، اما زمانی که پژوهشگران پی بردند کودکان هم می توانند از افسردگی رنج ببرند، انجمن روان پزشکی آمریکا در سیستم تشخیصی خود، معیارهای تشخیصی بزرگسال ها را با تغییراتی در ماده های آن برای کودکان نیز به کار برد.
سبک زندگی پرتنش و فشرده و بدون استراحتی که انسان قرن بیست و یکمی برای خود انتخاب کرده است نتیجه ای جز افسردگی نمی تواند به همراه داشته باشد. برای مقابله با سونامی افسردگی که دهه آینده جوامع انسانی را فراخواهد گرفت، فقط یک راه وجود دارد و آن درمانگر شدن خود افراد و تجهیز آنها با روش های مقابله ای مؤثر در مقابل افسردگی و تنش های افسرده ساز است.
این کتاب به زبان ساده یکی از پیشتاز ترین رویکردهای مدرن روان شناسی یعنی درمان شناختی رفتاری آرون بک را برای مقابله با افسردگی به شما آموزش می دهد. سبک نوشتاری کتاب به صورت گفتگویی بین دو شخصیت مشهور استاد و مبتدی است و در طی هفت فصل کتاب شما به صورت کاربردی و عملی، قدم به قدم با شیوه درمان شناختی رفتاری افسردگی یک بیمار نمونه آشنا می شوید. اتفاقی که در نهایت رخ می دهد این است که بیمار این کتاب همراه با شما به یک درمانگر حرفه ای برای مقابله با هر سونامی افسردگی در آینده تبدیل می شود.
تمام پرسشنامه های مورد نیاز برای ارزیابی به همراه کلید حل و فرم خام مفهوم سازی مورد و اطلاعات بروشوری لازم در مورد افسردگی (برای ارائه به بیمار) در ضمیمه های کتاب قرار داده شده است. این کتاب را می توان مرجعی عالی برای تمام افراد به خصوص دانشجویان روانشناسی و روان پزشکی دانست که می خواهند ضمن آشنایی عمیق با مبانی اصلی درمان شناختی رفتاری، بر اساس این رویکرد درمانی فوق العاده مؤثر، به صورت عملی اصول درمان شناختی را روی بیماران افسرده اجرا کنند. این کتاب به شیوه ای بسیار ساده اما بی نظیر، از شما یک درمانگر شناختی رفتاری حرفه ای می سازد.
سال هاست آرزو داشتم به همه آنها که ناراحت و غمگین و افسرده اند کمک کنم. با این کتاب آرزوی من برآورده می شود چرا که از این به بعد هر که را غمگین ببینم این کتاب را به او هدیه می دهم. مطمئنم با خواندن این کتاب او درمانگر غم و افسردگی خودش خواهد شد.
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی