چرخش کینماتیک

(0)

450,000ریال

405,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
186

علاقه مندان به این کتاب
9

می‌خواهند کتاب را بخوانند
0

کسانی که پیشنهاد می کنند
1

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب چرخش کینماتیک

انتشارات لگا منتشر کرد:
کتاب چرخش کینماتیک: سینما در عصر دیجیتال و ده مسئلۀ آن اثری به‌ظاهر کوچک، اما در باطن بسیار غنی است. نویسندگان سعی داشته‌اند از منظری تحلیلی با دسته‌بندی‌کردن دوره‌های مختلف تاریخ سینما بستری را فراهم آورند تا ریشه‌های عمومی و تخصصی گرایش سینما به عناصر دیجیتال را مشخص کنند. اتفاقی که نویسندگان دیگر مجموعۀ کینو_آگورا در آثار خود به آن پرداخته‌اند. نویسنده‌‌محوربودن این مجموعه سبب شده است تا انگاره‌های مطرح‌شده در هر کتاب منحصر‌به‌فرد و خود ویژه باشند و از تکرار تاریخ و مسائل بارها گفته‌شده دوری گزینند.
آندره گودرو نظریه‌پرداز و پژوهشگر حوزۀ تاریخ سینماست. او دارای کرسی نظریه‌پردازی سینما و رسانه در دانشگاه مونترال در کاناداست و کوشیده در پژوهش‌های خود با مرور «تاریخ‌های سینما» نگاهی جدید را در این حوزه پایه‌ریزی کند. پژوهش‌های او در زمینۀ پیدایش سینما از دهۀ 1980 تاکنون دریچه‌های تازه‌ای را به‌سوی علاقمندان گشوده است. وی در سال 1989 با همراهی تام گانینگ مقاله‌ای با عنوان «ابتدای سینما: چالشی برای تاریخ فیلم» نوشت که توانست توجه مجامع علمی را به‌سوی خود و نظریه‌اش جلب کند.
همکار او فیلیپ ماریون نیز یکی از اساتید دانشگاه کاتولیک لوون در کشور بلژیک است. او نیز تألیفات بسیاری در حوزه‌های مطالعات فرهنگی و سینما دارد.
ایدۀ کتاب چرخش کینماتیک: سینما در عصر دیجیتال و ده مسئلۀ آن بسیار نزدیک به مطالعات پارادایم‌های سینمایی است، اتفاقی که سبب می‌شود تا نویسندگان به خوانشی نزدیک به تاریخ‌گرایی جدید دست یابند و همین مسئله کتاب را از تاریخ سینماهایی که پژوهشگرانی همچون دیوید بوردول، کریستین تامسون، اولریش گرگور، انوپاتالاس، دیوید ا. کوک و دیگران نوشته‌اند، مجزا می‌سازد.
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی