واقعیت (بو کتاب)

(0)

1,230,000ریال

1,107,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
89

علاقه مندان به این کتاب
1

می‌خواهند کتاب را بخوانند
0

کسانی که پیشنهاد می کنند
0

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب واقعیت

انتشارات بوکتاب منتشر کرد:
من همیشه درباره کشورهای در حال توسعه و توسعه یافته صحبت می کنم، اما دیگر نه.
دوست قدیمی ام هانس روزلینگ در کتاب خود به نام Factfulness یک چنین برچسب هایی را بی معنی و منسوخ می داند وی ما را برآن می دارد که با دیدگاهی جدید به جهان بنگریم.
او در بخش عمده ای از کتاب خود به ده غریزه ای پرداخته که باعث می شود نتوانیم دیدگاه درستی درباره جهان داشته باشیم غرایزی همچون غریزه ترس توجه بیش از اندازه ما به چیزهای ترسناک غریزه شکاف بسیاری از مردم عادت دارند همه چیز را به دو دسته تقسیم کنند و... به عقیده هانس این غرایز مانع از آن می شوند که به حوادث جهان با دید درست بنگریم. وی می گوید اگر هر حادثه ای که رخ می دهد را در بستر تاریخی اش بررسی کنیم، قطعا متوجه پیشرفت های بشر خواهیم شد.
به بیان دیگر، اوضاع جهان هم بد است و هم از قبل بهتر. پیشرفت اندک اندک رخ می دهد. در بیست سال اخیر تعداد مردمی که در فقر شدید به سر می بردند به نصف کاهش یافته است اما تا به حال تیتری با این مضمون در روزنامه صبح شهر خود ندیده ایم. چون رسانه ها چنین خبرهایی را پوشش نمی دهند.
نکته بسیار خوب دیگر درباره این کتاب _ و شخص هانس _ این است که برخلاف بسیاری از دیگر نویسندگان اشخاص را به خاطر سوء برداشت هایشان از جهان قضاوت نمی کند. او حتی رسانه را سرزنش نمی کند. در عوض، خاطراتی از نادانی های خودش را برای شما تعریف می کند او می گوید همین غرایز هستند که از ما انسان ساخته اند، و غلبه بر آنها کار آسانی نیست.
این خود هانس است. او همیشه مهربان بود و هرگز دیگران را قضاوت نمی کرد او زندگی خود را صرف پیدا کردن راه هایی برای ارتقای بهداشت جهانی کرد و یافته های خودش را به زبانی طنز با دیگران درمیان می گذاشت. این کتاب به شما کمک می کند خود او و شخصیت خاصش را بشناسید. ای کاش می توانستم به هانس بگویم چقدر از این کتاب لذت بردم واقعیت کتابی فوق العاده است و امیدوارم افراد زیادی آن را مطالعه کنند.
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی