30بوک
کتاب عمومی
مذهبی
عمومی
محمد بر قله های فضائل

محمد بر قله های فضائل (چاپ و نشر بین الملل)

(0)

580,000ریال

522,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
22

علاقه مندان به این کتاب
1

می‌خواهند کتاب را بخوانند
0

کسانی که پیشنهاد می کنند
1

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب محمد بر قله های فضائل

انتشارات شرکت چاپ و نشر بین الملل منتشر کرد:
کتاب «محمد صلّی‌الله‌علیه‌وآله بر قله‌های فضائل» تألیف آیت‌الله عباسعلی اختری، نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری از سوی شرکت چاپ و نشر بین‌الملل تجدید چاپ شد. این کتاب بار نخست در سال 1386 منتشر شد.
کمال‌جویی از خواص فطری انسان است و یکی از راه‌های عملی رسیدن به کمال و همچنین اصلاح فرد و جامعه، پیروی از انسان‌های کامل که الگوهای کمال هستند، است. خداوند پیامبران را به عنوان الگو معرفی کرده و برترین الگو نیز افضل پیامبران و خاتم آنهاست.
امام‌صادق علیه‌السلام در حدیثی که شیخ صدوق در کتاب من لایحضر الفقیه آن را نقل کرده، به ده خصلت از شخصیت پیامبر اکرم صلّی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلّم اشاره فرمودند:
«خداوند تبارك و تعالى مكارم اخلاق را به رسولش اختصاص داده‌است. پس شما نیز خود را بیازمایید، اگر این خوی‌ها در شما بود، خداوند عز و جل را سپاس گویید و از او این مكارم را بیشتر بخواهید.» سپس حضرت ده خوی را برشمرد:
«یقین، قناعت، صبر، شكر، بردبارى، خوشخویى، بخشندگى، غیرت، شجاعت و مردانگی.»
آنچه امام برشمرده، خلقیات اصلی و زیربنایی بوده که برخورداری از آنها در حقیقت برخورداری از سایر فضیلت‌هایی است که شاخه‌های این اصول به شمار می‌رود.
در کتاب «محمد صلّی‌الله‌علیه‌وآله بر قله‌های فضائل»، مؤلف در ده فصل به شرح و توضیح این ده خصلت پرداخته‌است. در تبیین هر یک از این خلقیات برگزیده، به ارزش و جایگاه آن و نیز تحقق آن در وجود پیغمبر، و هم به حقیقت و چیستی آن، و به راه‌های برخورداری از آن توجه کرده‌است و در مواردی نمونه‌هایی را نیز ارائه کرده‌است.
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی