خاطرات شاهزاده هری SPARE

(3)

3,000,000ریال

2,700,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
2842

علاقه مندان به این کتاب
13

می‌خواهند کتاب را بخوانند
3

کسانی که پیشنهاد می کنند
4

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
1

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب خاطرات شاهزاده هری SPARE

خاطرات شاهزاده هری، زندگی‌نامۀ خودنوشت هنری چارلز آلبرت دیوید معروف به شاهزاده هری، دوک ساسکس است که 10 ژانویۀ سال 2023 منتشر شد. کتاب خاطرات شاهزاده هری به پانزده زبان ترجمه شده است. بسیاری از مردم مدت‌ها منتظر انتشار این کتاب بودند. هری در این کتاب جزئیات دوران کودکی خود تأثیر عمیق مرگ مادرش پرنسس دایانا، شاهزاده خانم ولز و همچنین سال‌های پر دردسر نوجوانی و اعزامش به افغانستان همراه با ارتش بریتانیا را شرح داده است.
هری همچنین در این کتاب، در مورد رابطه با برادرش ویلیام و پدرش شاه چارلز سوم و ازدواج پدرش با کامیلا پارکر بولز نوشته است. همچنین او به شرح خواستگاری و ازدواج خود با بازیگر آمریکایی مگان مارکل پرداخته که متعاقباً باعث شد تا این زوج از سلطنت کناره‌گیری کنند. نام اصلی کتاب Spare است، این کلمه در لغت به معنای زاپاس یا یدک است و رنجش هری از «یدک» شاهزاده ویلیام بودن، موضوع اصلی کتاب است.
نشر زبان ما کتاب خاطرات شاهزاده هری را به زبان انگلیسی با کاغذ بالکی منتشر کرده است.
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نقد و بررسی تخصصی نقد و بررسی تخصصی

معرفی کتاب خاطرات شاهزاده هری SPARE اثر هنری چارلز آلبرت دیوید


خاطرات شاهزاده هری، زندگی‌نامۀ خودنوشت هنری چارلز آلبرت دیوید معروف به شاهزاده هری، دوک ساسکس است که 10 ژانویۀ سال 2023 منتشر شد. کتاب خاطرات شاهزاده هری به پانزده زبان ترجمه شده است. بسیاری از مردم مدت‌ها منتظر انتشار این کتاب بودند. هری در این کتاب جزئيات دوران کودکی خود، تأثیر عمیق مرگ مادرش پرنسس دایانا، شاهزاده خانم ولز و همچنین سال‌های پر دردسر نوجوانی و اعزامش به افغانستان همراه با ارتش بریتانیا را شرح داده است.

هری همچنین در این کتاب، در مورد رابطه با برادرش ویلیام و پدرش شاه چارلز سوم و ازدواج پدرش با کامیلا پارکر بولز نوشته است. همچنین او به شرح خواستگاری و ازدواج خود با بازیگر آمریکایی مگان مارکل پرداخته که متعاقباً باعث شد تا این زوج از سلطنت کناره‌گیری کنند. نام اصلی کتاب Spare است، این کلمه در لغت به معنای زاپاس یا یدک است و رنجش هری از «یدک» شاهزاده ویلیام بودن، موضوع اصلی کتاب است.

در کتاب خاطرات شاهزاده هری چه می‌خوانیم؟

یکی از تأثیرگذارترین تصاویر خبری قرن بیستم، تصویر دو شاهزادۀ جوان بریتانیایی بود که پشت تابوت مادرشان راه می‌رفتند در حالی که دیگران با اندوه و وحشت آن‌ها را نظاره می‌کردند. هنگامی که پرنسس دایانا به خاک سپرده شد، بسیاری در بریتانیا به این فکر می‌کردند که شاهزاده ویلیام و هری چه فکر و احساسی دارند؟ و زندگی آن‌ها از این نقطه به بعد چگونه پیش خواهد رفت.

در ژوئیۀ سال 2021 اعلام شد که قرار است شاهزاده هری خاطرات خودش را در کتابی منتشر کند و درآمد حاصل از فروش این کتاب صرف امور خیریه خواهد شد. او گفت که قصد ندارد با این کتاب باعث فروپاشی خاندان سلطنتی شود بلکه می‌خواهد آن را نجات دهد. او در فصل‌های مختلف کتاب دربارۀ زندگی‌اش، تحصیلاتش، خدمتش به خانوادۀ سلطنتی و ارتش بریتانیا، رابطه‌اش با والدین، برادرش و همسرش مگان در دوران نامزدی، ازدواج و پدر شدنش نوشته است. 

وقتی پرنسس دایانا مرد، شاهزاده هری دوازده ساله بود. پس از مرگ مادر از دنیای شاد کودکی به وادی سوگ و اندوه پرتاب شد. ضربۀ فوت مادر باعث شد که دچار افت تحصیلی بشود. او با خشم و تنهایی بسیاری دست و پنجه نرم می‌کرد و مطبوعات را مقصر مرگ مادرش می‌دانست. در عین حال تلاش می‌کرد تا بدون حمایت‌های مادر زندگی زیر ذره‌بین رسانه‌ها را یاد بگیرد.

هری در بیست و یک سالگی به ارتش بریتانیا پیوست. نظم و انضباط ارتش به زندگی‌اش سروسامان داد و خدمت نظامی باعث شد به عنوان قهرمان به خانه بازگردد. اما پس از بازگشت بیش از هر زمان دیگری احساس سردرگمی می‌کرد و دچار اختلال اضطراب پس از سانحه و حملات وحشت می‌شد. مهم‌تر از همه او هنوز نتوانسته بود که عشق واقعی‌اش را پیدا کند.

سپس او با مگان مارکل که بازیگر بود آشنا شد. عروسی افسانه‌ای این زوج برگزار شد اما از همان ابتدا هری و مگان زیر ذره‌بین مطبوعات بودند و در معرض امواج توهین، نژادپرستی و دروغ قرار گرفتند. وقتی هری دید که همسرش رنج می‌کشد و امنیت و سلامت روانی‌شان در معرض خطر است، تصمیم به ترک خاندان سلطنتی گرفت. مادر هری هم پیش از مرگ از خانوادۀ سلطنتی جدا شده بود و زیر فشار دائمی رسانه‌ها قرار گرفته بود.

خواندن کتاب خاطرات شاهزاده هری را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

کتاب خاطرات شاهزاده هری به زبان انگلیسی منتشر شده است. بنابراین اگر می‌توانید کتاب را به زبان انگلیسی مطالعه کنید و دوست دارید دربارۀ چالش‌های زندگی شاهزاده هری و داستان‌های پشت پردۀ خانوادۀ سلطنتی بریتانیا بیشتر بدانید، این کتاب را مطالعه کنید.

دربارۀ نویسندۀ کتاب خاطرات شاهزاده هری

خاطرات شاهزاده هری

شاهزاده هری، دوک ساسکس در سال 1984 به دنیا آمد. او یکی از اعضای خانوادۀ سلطنتی بریتانیا و پسر کوچک‌تر چارلز سوم و همسر اولش دایانا، شاهزادۀ ولز است. هری در دانشگاه ایتون درس خواند و سپس به آکادمی نظامی سلطنتی سندهرست رفت و به طور موقت در کنار برادرش ویلیام به ارتش خدمت کرد. بین سال‌های 2007 تا 2008 و 2012 تا 2013 در ارتش بریتانیا در افغانستان خدمت کرد و در آخر در ژوئن سال 2015 از ارتش کناره‌گیری کرد.

او تاکنون کمپین‌ها و سازمان‌های حمایتی بسیاری را بنیان نهاده است. هری در سال 2018 با بازیگر آمریکایی مگان مارکل ازدواج کرد و در حال حاضر دو فرزند دارند. در ژانویۀ سال 2020 این زوج به عنوان اعضای ارشد از خانوادۀ سلطنتی کناره‌گیری کردند و به زادگاه مگان در کالیفرنیای جنوبی نقل‌مکان کردند. هری و مگان در برنامۀ اپرا وینفری شرکت داشتند و مجموعه مستندی از این زوج در سال 2022 منتشر شد.

جان جوزف موهرینگر رمان‌نویس، روزنامه‌نگار و سایه‌نویس آمریکایی است که به شاهزاده‌ هری در نوشتن کتاب خاطراتش کمک کرده است. 

واکنش‌ها به کتاب خاطرات شاهزاده هری

کتاب خاطرات شاهزاده هری با عنوان اصلی Spare نقدهای متفاوتی از منتقدان دریافت کرد. برخی صداقت و صراحت هری در نوشتن را ستایش کردند اما بابت این‌که شاهزاده اطلاعات خصوصی زیادی در این کتاب گنجانده است گله‌مند بودند.

امتیازات

کتاب خاطرات شاهزاده هری از سایت آمازون امتیاز 4.6 از 5 و از سایت گودریدز امتیاز 4.1 از 5 را به دست آورده است.

حواشی حول محور کتاب

در مصاحبه‌ای شاهزاده هری اظهار داشت که پیش‌نویس اولیۀ کتاب 800 صفحه بود و قرار بود در دو جلد منتشر شود اما به 400 صفحه کاهش یافت چون مسائلی بین او، پدر و برادرش وجود داشته که بهتر است دنیا چیزی از آن‌ها نداند. هری فکر می‌کند با فاش کردن این اطلاعات، مردم او را نخواهند بخشید.

تحلیل سی بوک از کتاب خاطرات شاهزاده هری

نشر زبان ما کتاب خاطرات شاهزاده هری را به زبان انگلیسی و با کاغذ بالکی منتشر کرده است.

برای اولین بار شاهزاده هری در کتاب خاطرات شاهزاده هری Spare، داستان زندگی‌اش را تعریف می‌کند و ماجراجویی‌هایش را خالصانه و صادقانه با مخاطبان به اشتراک می‌گذارد. 

اگر از کتاب خاطرات شاهزاده هری خوشتان آمده، این کتاب‌ها را از دست ندهید

- کتاب خیلی زیاد اما همیشه ناکافی اثر مری ال. ترامپ خاطرات برادر زادۀ ترامپ از عموی خود، دونالد ترامپ است که به‌مدت چهار سال رئیس جمهور ایالات متحده بود و دوران ریاستش بر کاخ سفید با حواشی بسیار همراه بود.

نمایش کامل نقد و بررسی تخصصی

نظرات کاربران (3)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

  • تصویر کاربر

    • مهرناز بهروش
    • پاسخ به نظر

    دارم کم‌کم می‌خونمش، زبان کتاب روان و خوبه، اگر کسی سطحش یه کم از مبتدی بالاتر باشه می‌تونی راحت کتاب رو بخونه البته بد نیست یه دیکشنری بغل دستش داشته باشه. از لحن صحبت شاهزاده هری خوشم اومد، خیلی ملموس احساساتش رو توضیح داده.

    • تصویر کاربر

      • پاسخ به نظر

      کتابش سالمه سانسوری نداره

    • تصویر کاربر

      • علی رستمی
      • پاسخ به نظر

      نه زبان اصلی و لیبل اوریجینال دارد

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی