فروغی در آینه

(0)

1,000,000ریال

900,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
41

علاقه مندان به این کتاب
0

می‌خواهند کتاب را بخوانند
0

کسانی که پیشنهاد می کنند
0

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب فروغی در آینه

انتشارات فصل پنجم منتشر کرد:
ادبیات زنانه به ادبیاتی گفته می شود که زنان با زبان و لحن و تفکر زنانه سعی دارند تخیل، دنیای درونی و تفکر خود را بازگو کنند. این ادبیات سرنوشت مشابهی را از نظر شیوه های شکل گیری در دو ادب فارسی و عربی پشت سر گذاشته است در این پژوهش یکی از سوالات اصلی این است که چرا آثار زنانه به نحو چشمگیری از تاریخ ادبیات غایب است؟
لزوما به بسیاری از آثار ادبی که زنان خالق آن بوده اند نیز نمی توان از ادبیات زنانه را اطلاق کرد چون از نظر ،لحن تفکر و یا زبان از زبان و تفکر مردانه تقلید شده است.
تعداد زنان شاعر در دو ادب فارسی و عربی انگشت شمار است. مثلا در زبان فارسی می توان به مهستی گنجوی ژاله قائم مقامی و فروغ فرخزاد و در ادبیات عرب به ناز الملائکه سعاد الصباح و غادة السمان اشاره کرد. در این کتاب نویسنده به بررسی شیوه های شکل گیری ادبیات زنانه در شعر فارسی و عربی و مقایسه و معرفی و تحلیل عناصر زنانه شعر فروغ فرخزاد و غادة السمان به عنوان نمایندگان برجسته ادبیات زنانه پرداخته است.
این کتاب سعی می کند پنجره ای روشن به سوی دنیای پر رمز و راز احساسات و تفکر زنانه باز کند؛ پنجره ای که قرن ها بر روی جامعه ادبی بسته بوده است.
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی