قصه پرداز کسب و کارت باش

(0)
نویسنده:

موجود نیست

دفعات مشاهده کتاب
372

علاقه مندان به این کتاب
6

می‌خواهند کتاب را بخوانند
1

کسانی که پیشنهاد می کنند
1

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب قصه پرداز کسب و کارت باش

انتشارات برآیند منتشر کرد:
بدون محتوا، کسب و کارها در فضای آنلاین شکست می خورند، البته با هر محتوایی نمی توانید در فضای آنلاین موفق شوید. مهم است که تکنیک ها و روش های اصولی برای تولید محتوا در فضای دیجیتال را بدانید. داستان گویی یا روایت گری یکی از مهم ترین تکنیک ها در حوزه بازاریابی محتوایی است. با خواندن قصه پرداز کسب و کارت باش می آموزید که داستان هایی اثرگذار و تغییر دهنده برای کسب و کارتان در ذهن مخاطب ایجاد کنید. این کتاب به شما کمک می کند محتوایی که در فضای دیجیتال منتشر می کنید، اثربخش باشد و به یاد مخاطبان و مشتریان شما بماند. همچنین، تکنیک هایی که در این کتاب یاد می گیرید، کمک می کند ارتباط احساسی قوی تری با مشتریانتان ایجاد کنید.
فروشگاه اینترنتی 30 بوک

نقد و بررسی تخصصی نقد و بررسی تخصصی

معرفی کتاب قصه‌پرداز کسب‌وکارت باش اثر متیو دیکس


متیو دیکس نویسندۀ آمریکایی است که رمان‌های بسیاری منتشر کرده است. او تنها دو کتاب غیرداستانی نوشته است که یکی از آن‌ها کتاب قصه‌پرداز کسب‌وکارت باش است. این کتاب با عنوان اصلی قصه‌پرداز کسب‌وکارت باش: مخاطبان را جذب کنید، آموزش دهید، ترغیب کنید و زندگی‌تان را با قدرت داستان‌گویی تغییر دهید، در سال 2018 منتشر شد.

دیکس رقابت در مسابقات داستان‌گویی زنده را از سال 2011 و در شهر نیویورک آغاز کرد و تاکنون 58 بار برندۀ این مسابقات شده است. در داستان‌گویی زنده شما باید مقابل دیگران فی‌البداهه داستانی تعریف کنید، داستانی که باید خوش ساخت باشد و مخاطبین بتوانند با آن ارتباط برقرار کنند. در واقع شما باید برای داستان‌گویی یک سخنران حرفه‌ای باشید. هنگام ساختن داستان خود، باید تکنیک‌های اصلی داستان‌سرایی را نیز در نظر داشته باشید. اما سؤالی که پیش می‌آید این است که چرا داستان‌سرایی آن‌قدر مهم است؟ و چه ارتباطی با کسب‌وکار و زندگی دارد؟

در کتاب قصه‌پرداز کسب‌وکارت باش چه می‌خوانیم؟

‌ شما چه بدانید چه ندانید، در واقع همیشه در حال قصه گفتن هستید. در اولین قرار ملاقات یا مصاحبۀ شغلی، هنگام فروش و صحبت با همکاران، هنگام صحبت با خانواده یا دوستان، مدام داستان‌ها و اتفاقات را روایت می‌کنید. داستان‌گویی یکی از استراتژی‌های مهم و جذاب برای جلب‌توجه مخاطبان و مشتریان است، یعنی هر که بهتر و جذاب‌تر داستان بگوید، در این عرصه موفق‌تر خواهد بود. اگر شما هم جزو آن افرادی هستید که هنگام آموزش و یا نوشتن از تجربه‌های خود داستان‌گویی می‌کنید چند قدم از بقیه جلوترید، چون دشوارترین درس‌ها و تخصصی‌ترین مهارت‌ها را می‌توان با داستان، بهتر آموزش داد و در نهایت این داستان‌ها هستند که به یاد می‌مانند.

حالا متیو دیکس در کتاب قصه‌پرداز کسب‌وکارت باش، نکات و تکنیک‌های بسیار ساده و جذابی را برای داستان‌گویی و صیقل دادن داستان‌ها ارائه کرده است تا بتوانید توجۀ مخاطبان را به راحتی به خود جلب کنید. از نظر متیو دیکس هر کس می‌تواند داستان‌سرایی را بیاموزد چون هر کسی قصه‌ای برای گفتن دارد و مهم‌تر از همه او عمل خلق و گفتن داستان را راهی قدرتمند برای درک و بهبود زندگی می‌داند. با قصه‌پردازی بهتر می‌توانید زندگی و کسب‌وکار خود را تغییر دهید.

فهرست بخش اول کتاب قصه‌پرداز کسب‌وکارت باش

سخن ناشر
در ستایشِ کتاب قصه‌پرداز کسب‌وکارت باش و نویسندۀ آن متیو دیکس
پیش‌گفتار
مقدمه
بخش ۱: داستانت را پیدا کن
فصل اول: قول من به تو
فصل دوم: داستان چیست؟ (و آزمون شام چیست؟)
فصل سوم: تکلیفی برای زندگی
زنگ داستان: برهنه در برزیل
فصل چهارم: رؤیا‌پردازی با قلم
زنگ داستان: ظاهراً دستورالعمل داستان‌گویی می‌تواند رمانتیک باشد
فصل پنجم: اولین، آخرین، بهترین و بدترین: عالی برای ماشین‌سواری‌های طولانی، اولین قرارهای عاشقانه و پیداکردن داستان

بریده‌هایی از کتاب قصه‌پرداز کسب‌وکارت باش

«مردم در کارگاه‌های من، به‌طور مرتب، شرکت می‌کنند تا خودشان را بیشتر کشف کنند و راه‌هایی را برای ارتباط با بقیۀ مردم از طریق روایت‌های شخصی‌شان پیدا کنند. یک بار، یک زوج متأهل، سالگرد ازدواجشان را در یکی از کارگاه‌های من که در یک روز کامل برگزار می‌شد گذراندند، چون می‌دانستند که این اتفاق می‌تواند یک موقعیت خوب برای دور هم خندیدن و شناخت یکدیگر باشد.‌ آن‌ها با خودشان شامپاین هم آورده بودند. من به فرزندان بازماندگان جنگ که می‌خواهند داستان والدین و پدربزرگ-مادربزرگ‌هایشان را حفظ کنند آموزش می‌دهد. به روانپزشک‌ها و روانشناس‌هایی آموزش می‌دهم که می‌خواهند به بیمارانشان کمک کنند تا زندگی‌شان را از دریچۀ داستان به‌گونه‌ای جدید بیان کنند. به سیاست‌مدارها، مسئولان سازمان‌های کارگری، وکلای مراقبت‌های بهداشتی و اصلاح‌طلبان سیستم‌های آموزشی که قصد دارند قلب‌ها و ذهن‌ها را تغییر بدهند، آموزش می‌دهم. به شما قول می‌دهم در هر شغلی که هستید داستان‌گویی به کمکتان خواهد آمد.»

«یکی دو سال پیش، خانمی از الیشا پرسید که چگونه اولین‌بار عاشق من شد. خوشبختانه، وقتی این سؤال را از او پرسید من درست کنارش ایستاده بودم. منتظر بودم تا الیشا چیزی راجع به خوش‌تیپی مردانه، شوخ‌طبعی یا چشم‌های محسورکننده‌ام بگوید. درحالی‌ که بدنم را از بالا به پایین تاب می‌دادم گفتم: «من فکر می‌کردم به‌خاطر این قضیه است.» الیشا تو ذوقم زد و گفت: «هیچ‌وقت به‌خاطر این قضیه نبوده.» در عوض به آن خانم گفت که اولین‌بار این داستان‌گویی بوده که باعث شده است عاشقم شود. او داستان شبی را تعریف کرد که من و او قبل از نمایش استعدادیابی مدرسه برای شام به رستوران چیلی رفته بودیم-اولین وعدۀ غذایی دونفره‌مان. فقط برای این‌که قضیه را روشن کنم باید بگویم که این یک قرار عاشقانه نبود. شاید دوست داشتم که یک قرار عاشقانه باشد، اما آن موقع فکر می‌کردم که الیشا لقمه‌ای بزرگ‌تر از دهان من است. البته امروز هم همین‌طور فکر می‌کنم. لطفاً چیزی به او نگویید.»

«داستان شما باید تغییر را در طول زمان بازتاب دهد. یک داستان نمی‌تواند فقط مجموعه‌ای از وقایع جالب باشد. شما باید داستان را با یک نسخه از خودتان شروع کنید و با یک خودِ جدید به پایان برسانید. این تغییر می‌تواند بسیار ناچیز باشد. نیازی نیست که منعکس‌کنندۀ پیشرفت در شما یا شخصیت شما باشد، اما تغییر باید اتفاق بیفتد. حتی بدترین فیلم‌های دنیا هم، در طول زمان، تغییر در شخصیت را نشان می‌دهند. داستان شما هم باید چنین باشد. داستان‌هایی که در انعکاسِ تغییر در طول زمان شکست می‌خورند، بیشتر به خاطره معروف‌اند تا داستان. درست است که داستان‌های دورِهمی‌های دوستانه یا تعطیلات، لحظات طنزآمیز، دلخراش و حتی صمیمانه‌ای از زندگی‌مان را بازگو می‌کنند که بسیار روشن هستند، اما نمی‌توانند هیچ اثر ماندگاری در روحمان باقی بگذارند. گفتن این نوع داستان‌ها هیچ اشکالی ندارد، اما انتظار نداشته باشید که با گفتن آن‌ها در یکی از شعبه‌های رستوران چیلی کسی عاشقتان شود.»

خواندن کتاب قصه‌پرداز کسب‌وکارت باش را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

اگر به هنر قصه‌پردازی علاقه دارید، اگر دوست دارید در جمع راحت‌تر صحبت کنید و حرف‌های بهتری برای گفتن داشته باشید یا اگر دوست دارید که قصه‌های لحظه لحظۀ زندگی‌تان را پیدا کنید، حتماً این کتاب را بخوانید.

دربارۀ نویسندۀ کتاب قصه‌پرداز کسب‌وکارت باش

قصه‌پرداز کسب و کارت باش

متیو دیکس رمان‌نویس، داستان‌نویس، ستون‌نویس، نمایشنامه‌نویس، وبلاگ‌نویس و معلم آمریکایی است که در سال 1917 به دنیا آمد. اولین کتابش رمان «چیزی گمشده» بود که در سال 2009 منتشر شد. از آن زمان به بعد او رمان‌های بسیاری نوشت و کتاب‌هایش به 26 زبان مختلف ترجمه شده‌اند. او کتاب‌هایش را در بریتانیا با نام مستعار متیو گرین منتشر می‌کند. آثار دیکس در مجله‌های مختلف مثل هارتفورد کورانت، ریدرز دایجست و غیره منتشر شده‌ است. او خالق و مجری پادکست ‌Speak Up Storytelling است. 

دیکس مدرک کارشناسی‌اش را در رشتۀ زبان انگلیسی در سال 1999 از کالج ترینیتی در هارتفورد دریافت کرد. سپس گواهی تدریسش را از دانشگاه سنت جوزف گرفت و به تحصیلاتش ادامه داد و در سال 2009 مدرک کارشناسی ارشدش را در رشتۀ فناوری آموزشی دریافت کرد. او از سال 1999 معلم مدرسۀ ابتدایی شد. او همچنین به عنوان سخنران، مربی، مشاور بازاریابی و ارتباطات فعالیت دارد. 

واکنش‌ها به کتاب قصه‌پرداز کسب‌وکارت باش

«متیو دیکس با صراحت، فروتنی و شوخ‌طبعی رازهای داستان‌سرایی را به اشتراک گذشته است. او در این کتاب رازهایش را با مخاطبین در میان گذاشته است، رازهایی که خودش می‌داند که چه گنج‌های گرانبهایی هستند.» -نیکول برنیر

«متیو دیکس درست می‌گوید! هر یک از ما داستانی برای گفتن داریم حال چه روی صحنه برویم یا نرویم، این استاد ما را به دنیای خودش می‌کشاند و هر کلمه‌اش الهام‌بخش و آموزنده است.» -سوزان گرگ گیلمور

«نکات‌، تمرین‌ها و مثال‌های بی‌شمار کتاب قصه‌پرداز کسب‌وکارت باش شما را به سمت داستان‌های بهتر سوق می‌دهد. هر کس که بخواهد به روی صحنه برود، نویسندۀ بهتری شود یا به سادگی بهتر صحبت کند و داستان‌های بهتری در دورهمی‌ها تعریف کند، عاشق این کتاب خواهد شد.» -جف ویبز، فیلم‌ساز

«من با این کتاب خندیدم، نفسم بند آمد، از روی آن یادداشت‌برداری کردم و این کتاب را مانند یک دوست عزیز با خودم این‌ور و آن‌ور می‌برم چون این کتاب دقیقاً همان چیزی است که یک کتاب داستانی‌سرایی باید باشد. به عنوان یک رمان‌نویس، دربارۀ هنرم به روش‌های مختلف مطالعه کرده‌ام اما پیش از این هرگز ندیده‌ام که کسی بتواند با چنین صداقتی داستان‌سرایی را به دیگران یاد بدهد. کتاب متیو دیکس برای هر کسی است که داستانی برای گفتن داشته باشد، البته همۀ ما داستانی برای گفتن داریم،‌ مگه نه؟» -سارا مک‌کوی، نویسندۀ کتاب پرفروش دختر نانوا

«متیو دیکس یک داستان‌نویس چیره‌دست و یک معلم باورنکردنی است. از همه مهم‌تر، او هنرمندی است که بوم‌های کلامی خود را با لحظاتی نقاشی می‌کند که نگاه شنوندگانش بر جهان را تغییر می‌دهد. من با مت معماری پنهانی را که در پس هر داستان بنا شده آموختم.» -رون آپتر، وکیل دادرسی

«من این فرصت را داشتم تا در کارگاه آموزشی متیو دیکس برای مبتدیان و بعد کارگاه پیشرفته او شرکت کنم. این کارگاه‌ها واقعاً زندگی من را تغییر دادند. من با دستورالعمل‌های مت توانستم داستان‌های واقعی بسازم و آن‌ها را با مخاطبانم که حدود پانصد نفر هستند به اشتراک بگذارم. من یک مجری حرفه‌ای نیستم، اما به‌دلیل هدایت آگاهانه و پشتیبانی او اکنون اعتمادبه‌نفس و توانایی آن را دارم تا تجربه‌های زندگی‌ام را به داستان‌هایی تبدیل کنم که بتواند افراد زیادی را سرگرم کند و تحت تأثیر قرار دهد.» -لی پالاک، مدیر شرکت پالاک

امتیازات

کتاب قصه‌پرداز کسب‌وکارت باش از سایت آمازون امتیاز 4.7 از 5 و از سایت گودریدز امتیاز 4.3 از 5 را به دست آورده است.

تحلیل سی بوک از کتاب قصه‌پرداز کسب‌وکارت باش

نشر برآیند کتاب قصه‌پرداز کسب‌وکارت باش از متیو دیکس را با ترجمۀ فائزه زارعی و مهرداد شیبانی منتشر کرده است.

مهم نیست چه کسی هستید یا چه شغلی دارید، داستان‌گویی کمک‌تان می‌کند تا به اهداف‌تان دست یابید. در صفحات کتاب قصه‌پرداز کسب‌وکارت باش درس‌هایی دربارۀ پیدا کردن، ساختن و تعریف کردن داستان‌هایی پیدا خواهید کرد که شما را به بقیۀ مردم پیوند خواهد زد و اعتماد و باور آن‌ها را به شما جلب خواهد کرد.

نویسنده با مثال‌های ویژه از داستان‌های جذاب زندگی خودش و شرکت‌کنندگان کارگاه‌هایش و تمرین‌ و دستورالعمل‌های مختلف به شما یاد می‌دهد که چطور گام‌به‌گام زندگی حرفه‌ای خود را با داستان‌گویی بسازید.

اگر از کتاب قصه‌پرداز کسب‌وکارت باش خوشتان آمده، این کتاب‌ها را از دست ندهید

داستان‌های تأثیرگذار اثر کیندرا هال سخنران موفق آمریکایی است. این کتاب در فهرست پرفروش‌ترین‌های وال استریت ژورنال قرار گرفت. هال در این کتاب به علاقه‌مندان یاد می‌دهد چطور با داستان‌سرایی کسب‌وکارشان را رونق دهند و به موفقیت برسند. هال مورد اعتماد برندهای جهانی است تا الهام‌بخش تیم‌ها و افراد باشد. او به مدیران و کارمندان یاد می‌دهد که چطور ارزش شرکت‌ها را از طریق مهارت داستان‌سرایی استراتژیک بالا ببرند.

شرکت خلاقیت اثر اد کتمول و ایمی والاس است که خاطرات و داستان زندگی رئیس و بنیان‌گذار رئیس شرکت پیکسار را تعریف کرده‌اند. استودیوی انیمیشن پیکسار، یکی از موفق‌ترین شرکت‌ها در زمینۀ خلق انیمیشن است. در این کتاب کتمول داستان زندگی خود و مسیر موفقیتش را نیز با خوانندگان به اشتراک گذاشته است.

نمایش کامل نقد و بررسی تخصصی

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی