30بوک
کتاب عمومی
سینما و تئاتر
نمایشنامه و فیلمنامه
زمانه‌ی بیگناهان و چند نمایشنامه دیگر

زمانه‌ی بیگناهان و چند نمایشنامه دیگر

(0)
نویسنده:

1,895,000ریال

1,705,500 ریال

دفعات مشاهده کتاب
210

علاقه مندان به این کتاب
1

می‌خواهند کتاب را بخوانند
0

کسانی که پیشنهاد می کنند
0

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب زمانه‌ی بیگناهان و چند نمایشنامه دیگر

انتشارات چتر منتشر کرد :
زیگفرید لنز در کنارهاینریش بل و گونتر گراس به گروهی از نویسندگان آلمانی تعلق دارد که پس از جنگ جهانی دوم به کار نویسندگی پرداختند و کوشیدند با نگاهی انتقادی به گذشته کشور خود در دوران ناسیونال سوسیالیسم جریان ادبی جدیدی را در آلمان بعد از جنگ پایه ریزی .کنند آنها کوشیدند تا هم پلی به سنت انسانگرایانه نویسندگان نسل قبلی خود چون توماس مان و هرمان هسه بزنند و هم راهی نو در پاسخ به سؤالاتی پیدا کنند که جهان پس از جنگ جهانی دوم با آن روبرو بود.
لنز میکوشد در این چهار اثر تجربه رژیم دیکتاتوری آلمان نازی در فریب مردم و همرا کردن آنها در جنایات رژیم را به تصویر بکشد.
عدم تعادل قدرت و بهره گیری قدرتمداران از آن برای به زیر سلطه نگه داشتن عوام از سویی و عکس العمل انسان معمولی و «بیگناه در مقابل آن موضوع محوری این مجموعه است. تأثیر فلسفه اگزیستانسیالیستی فرانسه و آثار ژان پل سارتر و آلبر کامو بر زیگفرید لنز جوان در این نمایشنامهها به وضوح دیده میشود هدف زندگی تنهایی ،مرگ آزادی انتخاب و مسئولیت ناشی از آن مفاهیمی هستند که در این مجموعه نمایشنامه به آنها پرداخته می.شود. لنز میکوشد این سؤال محوری را مطرح کند که انسانها در شرایط نامتعارف و سخت چه عکس العملی نشان میدهند یا باید نشان دهند قهرمانان او هر یک پاسخی درخور شخصیت و دیدگاه خود به آن می دهند.
فروشگاه اینترنتی 30 بوک

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی