30بوک
کتاب عمومی
مذهبی
عمومی
روند تكاملی گفتمان مهدویت

روند تكاملی گفتمان مهدویت

(0)
نویسنده:

موجود نیست

دفعات مشاهده کتاب
52

علاقه مندان به این کتاب
0

می‌خواهند کتاب را بخوانند
0

کسانی که پیشنهاد می کنند
0

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب روند تكاملی گفتمان مهدویت

انتشارات کویر منتشر کرد:
بیشتر پژوهشگران و علاقه مندان به تاریخ عرب و اسلام، با نام استاد دکتر جواد علی آشنا هستند. و از دو اثر سترگ او درباره تاریخ عرب قبل از اسلام یکی در هشت مجلد و دیگری در ده مجلد مطالبی را شنیده و یا خوانده اند.
کتاب حاضر در حوزه سندشناسی مهدویت و بررسی دقیق و عمیق روند هزار و اندی ساله این گفتمان و تاثیر شگرف آن در تشکیل لایه های بیرونی و درونی حیات فکری، اجتماعی و سیاسی شیعه و نیز تحلیل تاریخی زایش ها و ریزش های فرق شیعیان از رهگذر اعتقاد به وجود منجی آخرالزمان، اثری پژوهشی و شایسته اعتنا به حساب می آید.
این کتاب، در واقع پایان نامه دکترای جواد علی در دانشگاه هامبورگ بوده و نخستین پایان نامه ای است که در دانشگاه های غربی در مورد شیعه نگاشته شده است. جواد علی این رساله را تحت راهنمایی مستشرق معروف، رودولف اشتر وتمان از شاگردان برجسته کارل بروکلمان و از خاورشناسان متخصص در فرقه های اسماعیلیه و زیدیه نگاشته است.
مولف، به علل سیاسی و عقیدتی اکیدا سفارش کرده بود که این رساله تا زمان حیاتش به عربی ترجمه و منتشر نشود. از این رو تا سالها همچنان این اثر به زبان آلمانی باقی مانده بود تا این که در سال 2007 میلادی، به زبان عربی ترجمه و شیوه پژوهش تاریخی خیره کننده آن مورد توجه علاقه مندان و پژوهشگران واقع شد و اینک با ترجمه فارسی این اثر میتوان امیدوار بود که در این عرصه، منبعی خواندنی و روش مند در مواجهه با گفتمان مهدویت به گنجینه زبان پارسی افزوده شده باشد.
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی