30بوک
سیاسی
عمومی
صلح حلقه‌ی ‌گمشده

صلح حلقه‌ی ‌گمشده

(0)

2,000,000ریال

1,800,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
25

علاقه مندان به این کتاب
1

می‌خواهند کتاب را بخوانند
0

کسانی که پیشنهاد می کنند
0

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب صلح حلقه‌ی ‌گمشده

انتشارات آرما منتشر کرد:
به باور محققان، هیچ جامعه ای کاملاً جنگ طلب یا کاملا صلح جو نیست، بلکه جوامع آمیزه ای از صلح و جنگ را در خود دارند. اما معمولاً مشاهده صلح جویی در آن ها بسیار دشوارتر از جلوه های جنگ جویی است حلقه گمشده در حافظه تاریخی ما انسان ها رخدادهای عادی و تصاویر مربوط به اعمال مشترک روزانه ای است که بقای انسان ها را تا به امروز تضمین کرده اند؛ اما این رخدادها به ندرت در تاریخ مکتوب کشورها دیده می شوند و بخش مدنی تاریخ همواره مغلوب بخش جنگی و نظامی آن بوده است. چنین تصویر ناقصی از تاریخ نسل به نسل درون ما ریشه کرده و ذهنیت های تک ساحتی و راهکارهای تک شیوه ای در برخورد با دیگران را در ما تقویت کرده است؛ به گونه ای که عموماً در چهارچوب گفتمان برد باخت رقابت هایمان را تنظیم می کنیم و از مزایای بلند مدت گفتمان -برد برد برای جامعه انسانی غافلیم.
بر این اساس، اندیشیدن به صلح و واکاوی ابعاد زمینه ها و راه های دستیابی به آن به اندازه هوایی که تنفس میکنیم، حیاتی به نظر میرسد.
رشد فزاینده جوامع در معرض خطر اقتضا میکند موضوع صلح به عنوان یک نیاز پژوهشی و آموزشی مطرح شده و ابعاد آن در حوزه هایی چون فلسفه، روان شناسی، حقوق، جامعه شناسی، علوم تربیتی و مدیریت مورد توجه قرار گیرد.
با چنین نگاهی کتاب حاضر ضمن تمرکز بر ابعاد اجتماعی فرهنگی صلح، سعی کرده است با گام هایی لرزان اما رو به آینده زمینه را برای طرح درسی در زمینه ی جامعه شناسی صلح فراهم آورد.
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی