کندی چهارم

(0)
نویسنده:

موجود نیست

دفعات مشاهده کتاب
17

علاقه مندان به این کتاب
0

می‌خواهند کتاب را بخوانند
0

کسانی که پیشنهاد می کنند
0

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب کندی چهارم

انتشارات روزنه کار منتشر کرد :
ماریو پوزو در ۱۵ اکتبر ۱۹۲۰ در یک خانواده فقیر مهاجر ایتالیایی در موسوم به آشپزخانه (جهنم در شهر نیویورک به دنیا آمد. پدر و مادرش، آنتونیو و ماریا لکونتی پوزو هر دو اهل ،آولینو جایی نزدیک ناپل بودند. پدرش سوزن بان شرکت راه آهن مرکزی نیویورک بود مادر پوزو از ازدواج قبلی خود ۳ فرزند داشت و شوهر اولش را در حادثه ای در بارانداز از دست داده بود
پوزو و برادرانش هر یک به نوبه خود برای راه آهن نیویورک کار کردند.
با آغاز دهه ۱۹۳۰ شدیدترین بحران اقتصادی تاریخ آمریکا تا آن زمان شروع شد. بیش از یک چهارم کارگران بیکار شدند و کم نبودند کسانی که از شدت فقر فرار را به ماندن و شرمندگی نداشتن ها ترجیح دادند. ماریو سیزده ساله بود که پدرش خانواده را ترک کرد و آنها به یک ساختمان اجاره ای در محله برانکس که دولت برای فقرا ساخته بود نقل مکان کردند.
پوزو در این رمان بالاترین مراکز قدرت دنیای غرب را به مبارزه طلبیده و به سخره می گیرد قلم توانای ،او ضمن به تصویر کشیدن دستهای آلوده صاحبان زر و زور در ،آمریکا واقع بینانه از زبان یک جوان مسلمان فلسطینی به رییس جمهور آمریکا می گوید:
«اگر من یک هواپیما بدزدم هیولا .هستم اما اگر اسراییلی ها یک شهر بی دفاع عرب را بمباران کنند و صدها نفر را بکشند برای پیشبرد آزادی ضربه ای وارد می.کنند علاوه بر ،آن انتقام هولوکاست معروف را که اعراب هیچ نقشی در آن نداشتند از آنان گیرند اما ما چه امکاناتی داریم؟ قدرت نظامی نداریم تکنولوژی ...نداریم..... اسراییل به وسیله قدرتهای بیگانه علم شد و مردم من به بیابان رانده شدند. ما بی خانمان های جدیدیم یهودیان جدید عجب طنزی دنیا توقع دارد ما نجنگیم؟...... آن تروریست ها آن قتل عام کنندگان بیگناهان اکنون قهرمان شده اند.
یکی از آنها حتی نخست وزیر اسراییل شد و سران دولتها طوری او را پذیرفتند که انگار هرگز بوی خون روی دستهایش را حس نمی کردند.»
فروشگاه اینترنتی 30 بوک

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی