راهنمای فیلم سینمای ایران (1)(1361-1309)(رحلی)

(0)
نویسنده:

5,800,000ریال

5,220,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
75

علاقه مندان به این کتاب
3

می‌خواهند کتاب را بخوانند
0

کسانی که پیشنهاد می کنند
1

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب راهنمای فیلم سینمای ایران

انتشارات روزنه کار منتشر کرد:
حسن حسینی شاخص نسلی از منتقدان و نویسندگان سینمایی ایران است که از هیچ نظر وامدار نسل های پیش از خود نیست. زمینه هایی که حسن در آن ها بیشتر کار کرد و پرورش یافت هیچگاه جدی تلقی نمی شد. سینمای وحشت، فیلم های عامه پسند ایتالیایی، ... و فیلم فارسی که در دنیای روشنفکری فرهنگی ایران نه جدی دیده شده و نه به تبع آن، جدی مورد مطالعه قرار گرفته بود. حسن در مقام سینما دوستی حرفه ای بیش از همه گذشتگان خود فیلم دید. از جمله نهصد و نود و هشت فیلم از هزار و اندی فیلم "باقیمانده" از مجموعه هزار و دویست تایی فیلم های سینمایی ساخته شده در ایران از( 1327 تا 1357) و کوشید برای رویکردش جهت بررسی زمینه های مورد علاقه خود، تئوری پردازی کند. حسن از نظر تلفیق سینما دوستی با مطالعات سینمایی استثنا بود و ماند و متاسفانه این طور که به نظر می آید استثنا باقی خواهد ماند.
حسن بیش از سی سال است که در عرصه سینمای نوشتاری فعالیت می کند. در نشریات گوناگون ده ها مقاله و نقد سه کتاب (طعم ترس، 1380، ساخت ایتالیا، 1389 و فرهنگ کوچک وحشت، 1391) و مجموعه ای از درس گفتارهای سینمایی دربارهٔ فیلم فارسی (در قالب دی وی دی، 1392) منتشر کرده است. اضافه بر این حضور پرشماری در برنامه های تلویزیونی میزگردها و کلاس های رسمی و غیر رسمی سینمایی داشته است و این همه بر خلاف رسم روز، استفاده یا در واقع سوء استفاده از علاقه مندان فیلم سازی، صرفاً برای آموزش سینما دوستی و مطالعات سینمایی بوده است.
با خیال آسوده می توانم بگویم که شخصاً مدیون حسن در جهت توجه جدی تر به زمینه هایی هستم که او (و فقط او) در آنها کار کرده است. این که یکی از نسل گذشته وامدار حسن است، می تواند اعتباری برای شخص او به شمار نیاید. اما حتماً مایه مباهات نسل قبلی می تواند باشد، که یکی از نسل بعدی (بدون اینکه چیزی از آنان آموخته باشد) می تواند چیزهای بسیاری برای آموختن در چنته داشته باشد. سینما این جوری است که زنده می ماند.
بهزاد رحیمیان
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی