سرمه هایی از باروت

(0)

1,790,000ریال

1,611,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
5

علاقه مندان به این کتاب
0

می‌خواهند کتاب را بخوانند
0

کسانی که پیشنهاد می کنند
0

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب سرمه هایی از باروت

انتشارات صاد منتشر کرد:
دکتر محسن بدره، عضو هیئت علمی دانشگاه الزهرا(س)
آیا زنان همیشه قربانی خشونت اند یا می توانند خود نیز کنشگر خشونت باشند؟ آیا خشونت زنانه بیشتر واکنشی است و در بستر خشونت های مردانه به کار گرفته می شود یا خود نیز می تواند عاملیت ابتدایی داشته باشد؟ به تعبیر دیگر آیا چنانکه برخی اسطوره ها مانند عفریت جھیکا در ایران باستان یا پاندورا در یونان کهن آمده، زنان مصدر شرارت اند یا چنانکه برخی کلیشه های دیگر باز می نمایانند خشونت امری است مردانه و زن، جنس لطیف و مصدر خـیــر است؟ شاید یکی از مهم ترین مضامین اثر مشترک نویسندگان کتاب این باشد که زن ها نه فرشته اند و نه دیو، بلکه انساناند و چنانکه در بسیاری اوقات می توانند قربانی خشونت باشند. خود نیز به شیوه هایی می توانند عامل خشونت باشند.

صالحه خدادادی، دکترای مطالعات زنان
ورق بزنید تا خطی به سیاهی لباس عزای بازماندگان عملیات تروریستی، بر اوصافـی چـون لطافت ابریشمی، فتانگی و انفعال زنانه در ذهنتان کشیده شود. اینجا با زنانی آشنا می شوید که دنیای جنگ و خونریزی مردانه را به سخره گرفته اند. زنانی که از سینه هایشان به جای عطر نسترن بوی خون به مشام می رسد. زنانی که در گوش فرزندانشان به جای لالایی، رجز زمزمه می کنند. زنانی که تنها زیورشان سرمه هایی است که به چشمان انتقام جوی خود می کشند؛ سرمه هایی از باروت.
رؤیا پورتقی، دکترای مردم شناسی
فراتر از تفاوت های بیولوژیکی، عامل تعیین کننده دیگر در بازتولید نقش های جنسیتی متفاوت بین زنان و مردان. ویژگی های فرهنگی جامعه ای است که افراد در آن رشد می کنند. ویژگی هایی که زن را در قالب نقش های مادرانه و مراقبتی و مرد را در نقش های جنگجویانه و مبارز باورپذیر می کند. این کتاب بخشی از باورهای جنسیتی را به چالش می کشد، به نظر می رسد بهتر است که در مورد تن و صفات زنانه و مردانه قضاوت نشود و انسان را به صورت دوگونه متفاوت زیستی به نام بشر. فارغ از جنسیت و به دور از کلیشه های جنسیتی مشاهده کنیم.
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی