30بوک
کتاب عمومی
ورزشی
عمومی
مدیریت پروژه در ورزش

مدیریت پروژه در ورزش (برنامه ریزی و فنون کنترل)

(0)

موجود نیست

دفعات مشاهده کتاب
0

علاقه مندان به این کتاب
0

می‌خواهند کتاب را بخوانند
0

کسانی که پیشنهاد می کنند
0

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب مدیریت پروژه در ورزش

انتشارات حتمی منتشر کرد:
مدیریت پروژه، رویکردی “سازمان یافته” را برای ادارۀ پروژه‌ها ارایه می‌کند. هدف کتاب مدیریت پروژه در ورزش (برنامه ریزی و فنون کنترل) ، ارایۀ جدیدترین روش¬های برنامه‌ریزی و تکنیک¬های کنترل متداول در صنعت و تجارت با تأکید بر کاربرد آن در ورزش و تربیت بدنی می‌باشد.

هم‌زمان با اوج گرفتن و گسترش پروژه‌ها، بسیاری از مدیران به حیطۀ مدیریت پروژه روی آوردند. توانایی مدیران در ایجاد یک سیستم اطلاعاتی و کنترلی کاملاً یکپارچۀ برنامه‌ریزی، آموزش، نظارت و کنترل سریع و دقیق حجم انبوهی از داده‌ها، آنها را در فرآیند حل مسئله و تصمیم‌گیری موفق می‌سازد. در راستای تحقق این اهداف، همان‌گونه که یک تکنسین باید قادر باشد به‌طور ماهرانه از جعبۀ ابزار استفاده کند، مدیر پروژه نیز باید توانایی کار کردن با رایانه را داشته باشد تا بتواند “نمودارهای سازمانی” “ساختار تفکیک کار” ، “نمودارهای میله ای” ، “هیستوگرام های منابع انسانی” و” گزارش های جریان نقدی” را تولید کند.
پروژه‌ها معمولاً به طور سنتی با استفاده از ساختار سازمانی وظیفه‌ای که ساختاری کلاسیک و سلسله مراتبی است، مدیریت می‌شوند. اما با افزایش پروژه‌های چند رشته‌ای، چند بخشی، چند سازمانی و چند ملیتی، پروژه‌های مشارکتی با بخش¬های مختلف سازمان‌ها به سمت “مدیریت پروژه” ، “تیم¬های پروژه¬ای” و “ساختارهای ماتریسی” تمایل پیدا کرده‌اند. از آنجایی که مدیر پروژه “یگانه مرجع مسئولیت” است، وظیفۀ او تهیه ساختاری است که تأمین‌کنندۀ نیازهای پروژه‌ای سازمان‌ها، ذینفعان و کارکنان پروژه باشد (شکل شمارۀ 1-1 را ببینید). به عنوان نمونه، در حیطۀ ورزش می‌توان از نیاز سازمان تربیت¬بدنی به ساخت اماکن ورزشی در سطح کشور نام برد که واگذاری پروژۀ ساخت اماکن به شرکت تجهیز و نگهداری اماکن ورزشی، این نیاز را در قالب یک پروژۀ فنی – مهندسی و تحت نظارت سازمان تربیت-بدنی تأمین می‌کند.

پروژه چیست؟
اختلاف عمدۀ مدیریت پروژه با مدیریت عمومی و یا هرنوع دیگری از مدیریت، به تعریف پروژه و آنچه که برای مشتریان و ذینفعان به همراه دارد، باز می‌گردد. در اینجا دو تعریف فصیح و شیوا برای پروژه ارایه می‌شود:
کتابچۀ راهنمای “مؤسسۀ مدیریت پروژه” ،پروژه را این گونه تعریف می‌کند: «پروژه، تلاشی موقتی جهت تولید محصول/خدمت منحصر به فرد است». ترنر ، پروژه را در قالب تلاش سازمان یافته‌ای که در آن انسان (ماشین)، مواد اولیه و منابع مالی در یک دامنۀ کاری خاص تعریف می‌شوند، بیان می‌کند.
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی