30بوک
کتاب عمومی
زندگی نامه و خاطره
زندگی نامه ، سرگذشتنامه
زندگی آثار و افکار حکیم ایرانی ابن‌سینا
زندگی آثار و افکار حکیم ایرانی ابن‌سینا

زندگی آثار و افکار حکیم ایرانی ابن‌سینا

(4)
نویسنده:

موجود نیست

دفعات مشاهده کتاب
662

علاقه مندان به این کتاب
9

می‌خواهند کتاب را بخوانند
0

کسانی که پیشنهاد می کنند
1

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب زندگی آثار و افکار حکیم ایرانی ابن‌سینا

انتشارات کتاب پارسه منتشر کرد:
درباره ابن سینا در کتاب‌های فارسی و عربی و انگلیسی بسیار نوشته و بحث کرده‌اند. در پایان این کتاب نیز فهرستی از مراجع فارسی و عربی و فهرستی از آنچه به زبان‌های اروپایی درباره او منتشر شده، آمده است. اما کتاب استاد سعید نفیسی یکی از جامع‌ترین آثاری است که همه اطلاعات را درباره این دانشمند ایرانی یکجا گرد آورده است.
شرف‌الملک شیخ الرئیس ابوعلی حسین بن عبدالله بن‌حسن بن‌علی بن‌سینا معروف به ابن سینا بزرگ‌ترین دانشمند ایران در دوره‌های اسلامی در سوم صفر 370 ه. ق در افشنه از دهات بخارا متولد شد. در آن زمان بخارا پایتخت سلسله معروف سامانی بود. نوشته اند که وقتی ابوعلی سینا بیماری منصور سامانی را شفا داد از مقربان پادشاه سامانی شد و همین نزدیکی سبب شد که اجازه ورود به کتابخانه معروف سامانیان را در بخارا بیابد. او با هوش و حافظه فوق العاده ای که داشت همه علوم آن زمان را فراگرفت و در 18 سالگی از فراگیری همه آنها فارغ شد و در 21 سالگی تالیف کتاب را آغاز کرد.
درباره حوادث روزگار او و معالجات و مکاشفات ابن سینا روایات مختلفی وجود دارد. با این همه احاطه او بر طب و حکمت زبانزد دوران بوده و طی سال های بسیار در زمره مشاهیر درجه اول جهان قرار داشته است. کتاب های پزشکی او مرجع همه پزشکان بوده و آثارش به زبان های دیگر ترجمه و مورد استفاده قرار گرفته است.
کتاب حاضر در 9 فصل شما را با زندگی، آثار و اندیشه های ابن سینا آشنا می کند: احوال ابن سینا، مقام ابن سینا در جهان، مولفات ابن سینا، آثار فارسی ابن سینا، ترک بودن یا ترک شدن ابن سینا، معالجات ابن سینا، ترجمه حال ابن سینا چنانکه خود نوشته است، تکمله ابوعبید جوزجانی، مردان سیاسی که با ابن سینا مرتبط بوده اند
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی