30بوک
کتاب عمومی
پزشکی و روان‌درمانی
عمومی
تبیین کارکردهای لب پیش پیشانی

تبیین کارکردهای لب پیش پیشانی

(1)

موجود نیست

دفعات مشاهده کتاب
164

علاقه مندان به این کتاب
1

می‌خواهند کتاب را بخوانند
1

کسانی که پیشنهاد می کنند
1

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب تبیین کارکردهای لب پیش پیشانی

انتشارات قطره منتشر کرد:
لب پیش‌ پیشانی از نظر تکاملی دیرتر از سایر بخش‌های مغز شکل گرفته است و از بزرگ‌ترین ساختار برخوردار است. لب پیشانی به سه بخش متمایز با کارکرد‌های متفاوت تقسیم می‌شود:
1.بخش پیش مرکزی :این بخش خرفی ترین قسمت لب پیشانی است و در جلو شیار مرکزی قرار دارد و حرکت ارادی را کنترل می‌کند.
2.بخش پیش حرکتی:این بخش قبل از بخش پیش مرکزی قرار دارد ومهارت‌های حرکتی را یک‌پارچه می‌کند، به علاوه در کنترل توالی فعالیت‌های حرکتی اکتسابی نقش دارد.
3.بخش پیش‌پیشانی:این بخش خدامی‌ترین بخش لب پیشانی و دارای سه بخش فرعی است :هر یک از این سه بخش فرعی ، روابط درونی دو جانبه قوی با هسته‌های تالاموسی و سایر ساختارهای زیر قشری دارد. لب پیش‌پیشانی بخشی است که اطلاعات موجود در حافظه (از بیرونی و درونی )هشیار یا ناهشیار، (اطلاعات محیطی و احشائی) را یک‌پارچه می‌کند.این بخش همه‌ی فعالیت‌های سیستم عصبی را هماهنگ ، مورد رسیدگی ،تدوین ،اجرا ،کنترل،اصلاح و مورد ارزیابی قرار می‌دهد.
بخش پیش‌پیشانی جایگاه تمام کارکردهای عالی مغز هماندد تفکر انتزاعی،استدلال،قضاوت ،رفتارهای سازگارانه ،حل مسئله‌ی خودآگاهی ،تحلیل فضایی،حافظه،سازمان‌دهی،خودتنظیمی،توجه انتخابی،تمرکز و گفتار است.بسیاری از مولفین نورسایکولوژی از آن به عنوان جایگاه اصلی هشیاری و به عنوان ارگان تمدن نام برده‌اند
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی