کوروش کبیر

کوروش کبیر

(4)

موجود نیست

دفعات مشاهده کتاب
323

علاقه مندان به این کتاب
2

می‌خواهند کتاب را بخوانند
0

کسانی که پیشنهاد می کنند
0

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب کوروش کبیر

انتشارات کتاب پارسه منتشر کرد:
کوروش از جمله نام‌‌هایی است که ایرانیان صدها سال با آن زندگی کرده و چه بسیار پدران و مادرانی که نادانسته این نام را بر فرزند ذکورشان گذاشته و هیچ آشنایی با ریشه و تبار نام کوروش نداشته‌اند. کوروش نه فقط بر ایرانیان که بر گردن جهانیان حق بزرگی دارد و همواره از او تحت عنوان حامی عدالت و آزادی و حقوق بشر یاد می‌شود. منشوری که منسوب به اوست و لوح حقوق بشر نام دارد و دستورات و آموزه‌های انسانی او را به یادگار گذاشته، هم اینک در موزه بریتانیا قرار دارد و نماد احترام به مذاهب، حقوق انسانی و عدالت‌گستری به حساب می‌آید.
کوروش کبیر از نوادگان هخامنش و بنیانگذار سلسله شاهنشاهی هخامنشیان بود. او حدود 60 سال پیش از میلاد مسیح پس از آنکه با لشکر اندکش در مقابل سپاه عظیم استیاک (آژی‌دهاک) قد علم کرد و با یاری اورمزد بر او پیروز شد، به قصد ایجاد عدالت و برابری و برانداختن بساط ظلم و ستم، اداره ایران را برعهده گرفت و امپراتوری خود را بنا کرد.
شناخت کوروش علاوه بر اینکه ما را در هزاره سوم با این شخصیت مهم تاریخی آشنا می‌کند، تصویری از روزگار ایران در عهد باستان، نگرش های مردم، نحوه ملک‌داری، جنگ‌ها و بسیاری جزئیات دیگر پیش رویمان می‌گذارد
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی