یکی بود یکی نبود (8)(لیلی و مجنون)

(1)

موجود نیست

دفعات مشاهده کتاب
65

علاقه مندان به این کتاب
1

می‌خواهند کتاب را بخوانند
0

کسانی که پیشنهاد می کنند
0

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب یکی بود یکی نبود

انتشارات کتاب پارسه منتشر کرد:
نظامی گنجوی در نیمه اول قرن ششم در گنجه به دنیا آمد. ظاهرا تمام عمر خود را در این شهر به‌سر برده است. او هم‌عصر خاقانی بوده و پس از مرگ خاقانی برایش مرثیه سروده است. از جمله منظومه‌های او “لیلی و مجنون” است که آن را در سال 584 ق. در مدتی کمتر از چهار ماه به نام ابوالمظفر شروانشاه اخستان بن منوچهر سروده است.
این داستان شرح عشق پاک دو عاشق و معشوق به یکدیگر و سر به بیابان گذاشتن مجنون از عشق لیلی است. در نهایت لیلی در شور عشق مجنون می‌میرد و مجنون پس از اطلاع از این واقعه، با در آغوش کشیدن قبر لیلی، به معشوق خود می‌پیوندد.
این کتاب از مجموعه “یکی بود یکی نبود” و با هدف احیای متون ادبی قدیمی و ارزشمند ایران و با درنظر گرفتن مخاطبان نوجوان، جوان و بزرگسال تهیه شده است. این مجموعه به بازنویسی و بازروایی ادبیات کهن ایران اختصاص دارد و نویسندگان این مجموعه کوشیده‌اند ساختار و زبانی جدید و امروزی را برگزینند و قصه‌ها و حکایات ادبیات کلاسیک ایران را در قالب‌هایی جدید و قابل فهم به مخاطب عام ارائه دهند.
ویژگی دیگر این کتاب‌ها، همراه بودن متن با تصویرگری است. مجموعه “یکی بود یکی نبود” با کاغذ گلاسه عرضه شده و همه با یک سبک و سیاق منتشر شده‌اند. این مجموعه به سرپرستی یوسف علیخانی و با همراهی 30 نویسنده‌ و 10 تصویرگر کشورمان فراهم آمده است. فریبا وفی، ابوتراب خسروی، سیامک گلشیری، حمیدرضا نجفی، امین فقیری و محسن فرجی از جمله نویسندگان این مجموعه هستند و سرپرست تصویرگران کتاب نیز علی بخشی است.
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی