توفان و تهاجم

(2)

موجود نیست

دفعات مشاهده کتاب
129

علاقه مندان به این کتاب
4

می‌خواهند کتاب را بخوانند
1

کسانی که پیشنهاد می کنند
1

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب توفان و تهاجم

انتشارات افراز منتشر کرد:
نمایشنامه ی توفان و تهاجم در سال ۱۷۷۶، یعنی بیش از ۲۴۰ سال پیش نوشته شد. نام دوره ی ادبی «توفان و تهاجم» که در بین سال های ۱۷۸۵- ۱۷۶۵ بر تمامی آثار کشورهای آلمانی زبان احاطه داشت، از همین نمایشنامه اقتباس شده است. هرچند مدت این دوره کوتاه بود، اما آثار جاویدان و بازتاب احساسات و عقایدش تا هم اکنون در میان بشر متبلور است. نویسندگان این دوره ی ادبی، عمدتا نسل جوان بین ۲۰ تا ۳۰ سال بودند که گوته آنها را در وایمر دور ه م گرد آورده بود؛ از جمله آنان کلینگر، نویسنده ی نمایشنامه ی مذکور است که از لحاظ مالی و معنوی بسیار مورد حمایت گوته قرار می گرفت. کلینگر در آثارش، از تراژدی های شکسپیر و دیدگاه های فلسفی ژان ژاک روسو که بزرگترین الگوهای ادبی این دوره بودند، الهام می گرفت.
این دوره در پی طغیان علیه تأکید فراوان عصر روشنگری بر خردگرایی، و گرایش به سمت فردگرایی و ابراز بی پروای احساسات به وجود آمد. رنج های ورتر جوان اثر گوته از نمونه های بارز این دوره ی ادبی به شمار می آید.
همانند نام اولیه این نمایشنامه «هرج و مرج»، این اثر بیانگر احساسات بیشمار بشری همانند عشق، خشم، انتقام، جنگ، صلح، شادی، جنون، هیجان، ترس و... است. پیروزی عشق و دوستی بر دشمنی و انتقام در این نمایشنامه مشهود است. فراز و نشیب ها، شخصیت های گوناگون و اتفاقات دور از انتظار بر جذابیت این نمایشنامه افزوده است.
با توجه به اهمیت این دوره ی ادبی در ادبیات آلمان، جای ترجمه ی این اثر که نمونه ی بارزی از آثار این دوره است به راستی خالی می نمود. با خواندن این نمایشنامه با افکار و احساسات جوانان این جنبش ادبی و ویژگی های بارز آثار ادبی اش آشنا خواهید شد.
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی