30بوک
کتاب عمومی
تاریخ
ایران
سیمای نبردهای قرون وسطا
سیمای نبردهای قرون وسطا

سیمای نبردهای قرون وسطا

(2)
نویسنده:

موجود نیست

دفعات مشاهده کتاب
165

علاقه مندان به این کتاب
1

می‌خواهند کتاب را بخوانند
0

کسانی که پیشنهاد می کنند
0

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب سیمای نبردهای قرون وسطا

انتشارات کویر منتشر کرد:
تصوری که از مفهوم «جنگ» در میان امروزی ها ست به دلایل بسیار، بسی متفاوت است از آنچه به این عنوان در قرون وسطای میلادی اروپا شناخته می شد؛ «نبردهای قرون وسطا» نه پدیده ای در کنار فرهنگ و زندگی جوامع، بلکه جزیی مهم در متن و اصل و هویت سرزمین های اروپایی به حساب می آمدند و گویی مفاهیمی مثل «میدان نبرد»، «سواران» و «دوات مرد جنگی» پدیده هایی منحصر به همان قرون و همان فرهنگ ها و همان سرزمین ها بوده اند و امروزه گم شده و فراموش شده اند.
نسخه های خطی کتاب های کهن حاوی تصاویر و نقاشی ها و مینیاتورهایی است که خواسته و ناخواسته جزییات بسیاری از فرهنگ و آداب نبردها در آن قرون را بازگو می کند. از مرور این تصاویر و از بازخوانی متون تاریخی، در این کتاب نگاه می کنیم به «سیمای نبردهای قرون وسطا» در یک سیر تاریخی از «گرز» تا «باروت»، و گوشه هایی جالب و بدیع از این بخش از تاریخ تمدن.
نسخ خطی قرون وسطای کتابخانه ملی بریتانیا زمینه این پژوهش بوده اند؛ ضمن این که سه کتاب دیگر هم از همین مجموعه بررسی تصاویر نسخه های قرون وسطایی توسط همین ناشر به چاپ رسیده است: «سیمای جادوگران قرون وسطا»، «سیمای قدیسان قرون وسطا» و «سیمای کلیسای قرون وسطا»
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی