سوپ جوجه برای روح

سوپ جوجه برای روح

(17)
نویسنده:

موجود نیست

دفعات مشاهده کتاب
2479

علاقه مندان به این کتاب
16

می‌خواهند کتاب را بخوانند
0

کسانی که پیشنهاد می کنند
2

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
1

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب سوپ جوجه برای روح

انتشارات نگاه نوین منتشر کرد:
«سوپ جوجه برای روح»» در میان کتاب‌های حوزه‌ی تحول و انگیزش جزو سرآمدان بی‌بدیل است. به گمانم کتاب می‌تواند تمام موضوعات تحول فردی و سازمانی را که این روزها بر زبان خیلی از اساتید بنام این حوزه جاری می‌شود، پوشش دهد و آموزه‌هایی بسیار ارزشمند را منتقل کند. از تحول فردی بگیرید تا موضوعات اداره‌ی سازمان و کارآفرینی. حتی می‌توان از حوزه‌ی روابط بین فردی مثال زد که داستان‌های این کتاب، نمونه‌هایی عالی از این رویکرد را نشان می‌دهند و هر کدام درسی در این زمینه دارند. می‌گویند مهم‌ترین عامل خوشبختی داشتن روابط عالی و بامعنا در زندگی‌ست که از این جهت به‌گمانم «سوپ جوجه برای روح» یک شاهکار کلاسیک در این مورد است.
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نقد و بررسی تخصصی نقد و بررسی تخصصی

معرفی کتاب سوپ جوجه برای روح اثر جک کنفیلد


کتاب سوپ جوجه برای روح، کتاب خودیاری جک کنفیلد است که آن را با همکاری مارک ویکتور هانسن نوشت. کتاب سوپ جوجه برای روح اولین بار در سال 1993 منتشر شد و بعداً کنفیلد ده‌ها کتاب اضافی به مجموعۀ سوپ جوجه برای روح اضافه کرد. شاید نام سوپ جوجه برای فرهنگ ایرانی کمی بیگانه باشد، شاید بتوان معادل آن را سوپ جو یا آش شله‌قلمکار دانست. واضح است که نویسنده بدین دلیل کتاب را سوپ جوجه نام گذاشته است که غذایی بی‌نظیر و خوشمزه است و همچنین بدن رنجور را تقویت می‌کند.

کتاب سوپ جوجه برای روح یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های تاریخ است که در بسیاری موارد، رکوردهای استقبال مخاطبان را در بسیاری از کشورهای جهان جابه‌جا کرد. در اوایل دهۀ نود میلادی جک کنفیلد و مارک ویکتور هانسن تصمیم گرفتند که حکایت‌های واقعی و امیدبخش افراد مختلف را جمع‌آوری کنند و در یک کتاب بگنجانند و بدین ترتیب کتاب سوپ جوجه برای روح منتشر شد. سوپ جوجه برای روح در میان کتاب‌های حوزۀ تحول و انگیزش شاهکاری بی‌همتا است.

در طول نزدیک به سه دهه که از انتشار کتاب سوپ جوجه برای روح گذشته و عناوین مختلفی برای این کتاب منتشر شده است. سوپ جوجه برای زنان، برای کودکان، برای نوجوان، برای مدیران و ... که سعی شده همه قشری را شامل شود.

در کتاب سوپ جوجه برای روح چه می‌خوانیم؟

کتاب سوپ جوجه برای روح مملو از حکایت‌های بی‌نظیری است که روح انسان را جلا داده و به انسان‌ها انگیزه می‌دهند تا دست از تلاش نکشند. همه جور داستان و حکایتی را می‌توانید در کتاب سوپ جوجه برای روح پیدا کنید، از داستان‌های تحول فردی گرفته تا موضوعات ادارۀ سازمان و کارآفرینی که زمانی تصمیم گرفتند سه میلیون دلار برای کمک به یک شهر طوفان‌زده جمع کنند. حتی می‌توان نمونه‌هایی عالی از رویکردهای مختلف در این کتاب پیدا کرد و هر حکایت این کتاب آموزنده است.

فهرست مطالب کتاب سوپ جوجه برای روح

• مقدمه‌ی مترجم
• مقدمه
• در باب عشق
• در باب عشق ورزیدن به خود
• زندگی با رویاهای‌تان
• در باب فرزندپروری
• در باب یادگرفتن
• موانع را پشت سر بگذارید
• همه‌ی جهات را دیدن

بریده‌هایی از کتاب سوپ جوجه برای روح

«روزی روزگاری حیوانات تصمیم گرفتند باید کار قهرمانانه‌ای انجام دهند تا از پس مشکلات «جهان نو» بربیایند. به همین خاطر مدرسه‌ای برپا کردند. برنامه‌ی درسی فعالیت‌محوری را ترتیب دادند که شامل دو، بالارفتن از درخت، شنا و پرواز بود. برای اجرای راحت‌تر برنامه‌ی درسی، تمام حیوانات همه‌ی دروس را پذیرفتند یاد بگیرند. اردک در شنا عالی بود، حتی بهتر از مربی‌اش، ولی در کلاس پرواز فقط نمره‌ی قبولی گرفت و در دو خیلی ضعیف بود. چون آهسته می‌دوید، مجبور شد بعد از مدرسه بماند و به‌خاطر تمرین دو، نمره‌ی شنایش افت کرد. تمرین آن‌قدر ادامه پیدا کرد که پاهای پره‌دار اردک به شدت آسیب دید و در شنا نمره‌ی متوسط گرفت. نمره‌ی متوسط در مدرسه قابل‌قبول بود، بنابراین هیچ‌کس جز اردک به‌خاطر نمره‌اش نگران نبود.»

«چه حسی پیدا می‌کنید اگر بیش از دوازده زن با لباسِ سنتی و لچک بر سر از پله‌های خانه‌شان پایین بیایند و به شما خوشامد بگویند؟ چه حسی دارید وقتی راهنماهای گروه، تانیا و ناتاشا، به شما و کل گروه بگویند تابه‌حال کسی مثل شما را ندیده‌اند؟ و وقتی آن‌جا را ترک کردیم، چشمان هر سی نفرمان گریان بود؛ چون از صمیم قلب این زنان شگفت‌انگیز را دوست داشتیم و آن‌ها هم همین‌طور. بله، چه احساسی داشتید؟ شاید همان احساسی که ما داشتیم. البته هر کدام از ما تجربه‌های منحصربه‌فرد خودمان را داشتیم، ولی تجربه‌ی جمعی ما قطعا این را ثابت می‌کند که تنها راه‌حل برقراری صلح و آرامش روی این کره‌ی خاکی این است که کل مردم دنیا را «خانواده‌ی» خودمان بدانیم. باید همدیگر را با عشق در آغوش بگیریم و ببوسیم. با آن‌ها پایکوبی و شور و شوق به‌پا کنیم. باید با آن‌ها نشست و برخاست کنیم، حرف بزنیم، راه برویم و با هم گریه کنیم.»

«بهترین هدیه برای من قدردانی دانش‌آموزانم است. این شغل را به خاطر مادیات انتخاب نکردم؛ چون من مثل یابنده‌ی طلا تمام‌وقت در پی پیداکردن فرصت‌هایی برای دانش‌آموزانم هستم تا بتوانند استعدادهای نهفته‌شان را شکوفا کنند. من خوشبخت‌تر از همه‌ی کسانی هستم که به‌نوعی در این سرزمین زحمت می‌کشند. یک پزشک در یک لحظه‌ی جادویی به مردم جهان زندگی می‌بخشد. ولی من می‌بینم انسان هر روز با افکار، پرسش‌ها و دوستی‌های جدید متولد می‌شود. یک معمار می‌داند اگر ساختمان را اصولی بنا کند تا قرن‌ها پایدار خواهد ماند و یک معلم می‌داند اگر مبنا را عشق و صداقت قرار دهد، تعالیم انسا‌ن‌ساز او تا ابد ماندگار خواهند بود. من یک جنگجو هستم و با تقویت هوش، کنجکاوی، خلاقیت، ایمان، حمایت والدین، فردیت و عشق در دانش‌آموزانم به مبارزه با ترس، منفی‌بافی، جهل و بی‌تفاوتی می‌روم.»

خواندن کتاب سوپ جوجه برای روح را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

کتاب سوپ جوجه برای روح، مملو از داستان‌ها و حکایت‌های کوتاهی است که می‌توانند زندگی شما را برای همیشه تغییر دهند.

دربارۀ نویسندۀ کتاب سوپ جوجه برای روح

کتاب سوپ جوجه برای روح

جک کنفیلد در سال 1944 و در تگزاس به دنیا آمد. او نویسنده، سخنران انگیزشی، مربی و کارآفرین آمریکایی است. کنفیلد سال‌های نوجوانی‌اش را در ویرجینیای غربی گذراند و در سال 1962 از مؤسسۀ نظامی لینزلی فارغ‌التحصیل شد. او در سال 1966 از دانشگاه هاروارد و از رشتۀ تاریخ‌شناسی چین فارغ‌التحصیل شد و مدرک کارشناسی ارشدش را در رشتۀ آموزش از دانشگا ماساچوست در سال 1973 دریافت کرد. او مدرک دکترای افتخاری‌اش را در سال 1981 از دانشگاه سانتا مونیکا گرفت. 

جک کنفیلد از سال 1967 شروع به تدریس در یک دبیرستان کرد و در همان سال کتاب «100 راه برای تقویت خودپنداره در کلاس درس» را با همکاری چندین نویسندۀ دیگر نوشت. او در مؤسسه‌های دیگری نیز کار کرد و در سال 1978 نامش در لیست ده مرد جوان برجستۀ آمریکا قرار گرفت. کنفیلد بنیانگذار و مدیرعامل گروه آموزشی کنفیلد در سانتا باربارا است و همچنین بنیاد عزت‌نفس را در کالیفرنیا تأسیس کرد. او میزبان یک برنامۀ رادیویی است و رکورد جهانی گینس را برای نوشتن هفت کتاب از آن خود کرد، این کتاب‌ها هم زمان در فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک تایمز قرار گرفتند و رکورد جهانی گینس به نام این نویسنده ثبت شد. 

در سال 2005 جک کنفیلد با همکاری جانت سویتزر کتاب اصول موفقیت را نوشت. از دیگر آثار پرفروش جک کنفیلد می‌توان به «25 اصل حیاتی موفقیت»، «کلید کاربردی قانون جذب»، «جملات تأکیدی برای موفقیت»، «قدرت تمرکز» و «کودک درون و چراغ جادو» اشاره کرد.

امتیازات

کتاب سوپ جوجه برای روح از سایت آمازون امتیاز 4.6 از 5 و از سایت گودریدز امتیاز 4 از 5 را به دست آورده است.

حواشی حول محور کتاب

بر اساس نام همین کتاب یک شرکت آمریکایی برای کالاهای مصرفی و رسانه‌ای تأسیس شده است. این شرکت به مرور زمان توسعه یافت و اکنون غذا، غذای حیوانات خانگی و برنامه‌های تلویزیونی تولید می‌کند.

میزان فروش کتاب

طبق گزارش یو‌اِس‌اِی تودی، کتاب سوپ جوجه برای روح سومین کتاب پرفروش ایالات متحده در اواسط دهۀ 1990 بود.

تحلیل سی بوک از کتاب سوپ جوجه برای روح

نشر نگاه نوین کتاب سوپ جوجه برای روح از جک کنفیلد را با ترجمۀ مهدی نکوئی منتشر کرده است.

هدف داستان‌های کتاب الهام‌بخشی و انگیزه دادن به افراد است. داستان‌های کتاب سوپ جوجه برای روح بسیار تأثیرگذار هستند. بنابراین وقتی کتاب را می‌خوانید در داستان‌ها تأمل کنید، از خواندن هر حکایت و داستان لذت ببرید و سپس از خودتان بپرسید که این داستان‌ سعی داشت چه درسی به شما بیاموزد یا چه توصیه‌ای به شما دارد؟ برخی از داستان‌ها و حکایت‌های این کتاب ممکن است کمی تکان‌دهنده باشند و بیش از بقیۀ داستان‌ها شما را تحت تأثیر قرار دهند. برخی دیگر معنای عمیق‌تری دارند و می‌توانند هم شما را به خنده و هم به گریه بیندازند. 

اگر از کتاب سوپ جوجه برای روح خوشتان آمده، این کتاب‌ها را از دست ندهید

یادداشت‌هایی برای سیارۀ پر استرس اثر مت هیگ، نویسندۀ کتاب پرفروش، کتابخانۀ نیمه شب است. او در این کتاب خودیاری با تعریف داستان‌های مختلف از تاریخ و تجربیات خودش به ما یاد می‌دهد که چطور با استرس کنار بیاییم و چشم ما را به حقیقت دنیا باز می‌کند.

غذای روح، اثر دیگری از جک کنفیلد و مارک ویکتور هانسن که داستان‌هایی کوتاه برای گشودن دل و فروزان ساختن جان شماست. 

نمایش کامل نقد و بررسی تخصصی

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی