دختر ساعت ساز

(1)
نویسنده:

موجود نیست

دفعات مشاهده کتاب
820

علاقه مندان به این کتاب
12

می‌خواهند کتاب را بخوانند
2

کسانی که پیشنهاد می کنند
2

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب دختر ساعت ساز

انتشارات خوب منتشر کرد:
دیگر نوبت تنهایی و انزوا رسید؛ این خانه، کنار رودخانه، مثل کشتی عظیم به گل نشسته ای بود. هوا هم همین طور؛ روزهای داغ سوزان یکی پس از دیگری می آمدند و می رفتند؛ توفانی تابستانی به راه افتاد که مجبورمان کرد آن شب توی خانه بمانیم. باد زوزه می کشید و درختان ناله می کردند. آن هنگام که در خانه صحبت به شبح و وِرد کشیده شد، صاعقه بر رود فرود می آمد و خانه را با چنگال های تیزش در بر می گرفت. آتش شومینه ترق تروق می کرد، شعله های شمع سوسو می زدند، در دل تاریکی، در آن فضای خوشایند ترس و اعتراف، چیزی منحوس و نامیمون ظاهر شد.
نه، روح نبود، چیزی که ظاهر شد کاملاً انسان بود.
دو مهمان ناخوانده. دو راز بسیار قدیمی سر به مهر.
و شلیکی در دل تاریکی.
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نقد و بررسی تخصصی نقد و بررسی تخصصی

معرفی کتاب دخترِ ساعت‌ساز اثر کیت مورتون

امتیاز در گودریدز: ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

کتاب دختر ساعت‌ساز از سایت گودریدز امتیاز 3.8 از 5 را دریافت کرده است.

امتیاز در آمازون: ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

کتاب دختر ساعت‌ساز از سایت آمازون امتیاز 4.1 از 5 را دریافت کرده است.

جوایزی که کتاب دختر ساعت‌ساز از آن خود کرده است:

• برندۀ جایزۀ بهترین کتاب داستانی تاریخی گودریدز در سال 2018
• پرفروش‌ترین کتاب نیویورک تایمز
• پرفروش‌ترین کتاب ساندی تایمز
• کتاب پرفروش استرالیا و کانادا

معرفی رمان دختر ساعت‌ساز:

کتاب دختر ساعت‌ساز اثر کیت مورتون نویسندۀ استرالیایی است که در سال 2018 منتشر شد. دختر ساعت‌ساز داستانی معمایی، تاریخی و تخیلی و ماجرای یک قتل است که 150 سال پیش به وقوع پیوست و جوانی با یافتن یک کیف چرمی، به راز معمای این قتل پی‌ می‌برد.

واکنش‌های جهانی به رمان دختر ساعت‌ساز:

«داستان‌گویی مورتون حرف ندارد و در کتاب دختر ساعت‌ساز از هنر و خیانت استفاده کرده تا زندگی واقعی و خیالی را به هم پیوند دهد.» - پابلیشرز ویکلی

«دختر ساعت‌ساز بلندپروازانه‌ترین اثر مورتون است. او یک بار دیگر ثابت کرد که تاریخ یک خط مستقیم نیست بلکه یک شبکۀ پیچیده و بی‌نهایت است.» - بوک‌لیست

«دختر ساعت‌ساز جذاب‌ترین کتاب مورتون است. این کتاب پر از تعلیق است و هر کسی را مجذوب خود می‌کند.» - مجلۀ پیپل

چرا باید رمان دختر ساعت‌ساز را بخوانیم؟

کتاب دختر ساعت‌ساز مناسب نوجوان‌هایی است که به داستان‌های معمایی علاقه دارند اما قلم کیت مورتون چنان قوی است که بزرگسالان نیز غرق این کتاب عجیب و رازآلود می‌شوند. اگر به داستان‌های معمایی و جذاب علاقه دارید حتماً کتاب دختر ساعت‌ساز را بخوانید.

جملات درخشانی از کتاب دختر ساعت‌ساز:

«ما به برچوود منور آمدیم، چون ادوارد می‌گفت این خانه تسخیر شده است. البته، تسخیر نشده بود، نه آن‌وقت، اما آدمی که بخواهد با گفتن حقیقت شادی را به کام دیگران زهر کند آدمی کودن و ملال‌آور است، اما ادوارد نه کودن بود نه ملال‌آور. شور و شوقش، ایمان و اطمینانش به حرفی که می‌زد از آن خصوصیات بی‌شماری بودند که برای آن عاشقش شدم. او خطیب بی‌نظیری بود و شور و شوقی که چاشنی کلامش می‌کرد ارزش و اعتباری خاص به آن می‌بخشید. آن‌طور که مردم را جذب می‌کرد، آتش هیجانی را که نمی‌دانستند درونشان دارند برمی‌افروخت، موجب می‌شد که همه‌چیز غیر از خودش و عقایدش رنگ ببازد و به دست فراموشی سپرده شود. اما ادوارد خطیب نبود. او را یادم می‌آید. همه چیز را یادم می‌آید.»

«الودی وینسلو عاشق این وقت روز بود: تابستان لندن، و درست لحظۀ خاصی در آخرین دقایق عصر که خورشید گویی با تردید و بی‌میلی مسیرش را در آسمان می‌پیمود و نورش را از میان کاشی‌های شیشه‌ای پیاده‌رو یکراست روی میز تحریرش می‌پاشید. با رفتن مارگوت و آقای پندلتون به خانه، بهترین چیز تنهایی الودی بود. زیرزمین استراتون کادول اند کو، که در خیابان استرند قرار داشت، اصلاً جای رمانتیکی نبود، و به مرکز اسناد نیوکالج، که الودی برای اتمام کار فوق‌لیسانسش آن سال توی تعطیلات هم مشغول کار کردن بود، هیچ شباهتی نداشت. گرم نبود، اصلاً، حتی در چلۀ چنین تابستانی هم الودی باید با ژاکت یشمی پشت میز تحریرش می‌نشست. اما هرازگاهی، اگر خدا می‌خواست و معجزه‌ای می‌شد، دفتر با آن بوی خاک و کهنگی و نشت آب رود تیمز تا حدودی جذاب می‌شد.»

«بااین‌همه، کیف، به جز آنکه نمونه‌ای از کیف‌های بسیار باکیفیت و گران‌قیمت بود، آن‌قدر قدیمی بود که امکان نداشت برای دوشیره استراتون - وود باشد؛ قدمت وسایل داخلش به قبل از قرن بیستم برمی‌گشت. با اولین جست‌وجو دفتر خاطراتی سیاه با لبۀ نقش مرمری و حرف اختصاری (ای.جِی.آر) به چشم آمد؛ یک جعبه‌برنجی خودکار اواسط عصر ویکتوریایی؛ و یک کیف اسناد بی‌رنگ و روی سبز چرمی. نمی‌شد با اولین نگاه فهمید کیف برای چه کسی بوده، اما پشت در کیف اسناد، برچسب طلایی مهرشده‌ای به چشم آمد که رویش نوشته شده بود: «جناب آقای جیمز دبلیو. استراتون، لندن، 1861.» کیف اسناد صاف و مسطح بود و الودی اول فکر کرد خالی است، اما وقتی سگک را باز کرد، درونش شیئی را دید.»

خلاصۀ رمان دختر ساعت‌ساز‌:

در تابستان سال 1862، ادوارد رادکلیف نقاش معروف، گروهی از هنرمندان جوان را به عمارت برچوود در ساحل تیمز برد تا تعطیلات را کنار هم در خلوت بگذرانند. اما کمی بعد یک زن ناپدید شد و نامزد ادوارد به ضرب گلوله کشته شد؛ یک میراث گرانبها گم شد و زندگی ادوارد رادکلیف نیز ویران شد. صد و پنجاه سال بعد کیفی به دست الودی وینسلو، جوانی لندنی که متصدی بایگانی اسناد و پرونده‌هاست می‌رسد. الودی از داخل کیف مدارکی عجیب پیدا می‌کند؛ یک عکس قهوه‌ای از زنی جذاب با لباس ویکتوریایی و دفترچۀ نقاشی یک هنرمند که تصویری از عمارتی در حاشیۀ رودخانه را در آن کشیده است. تصویر این عمارت بسیار برای الودی آشناست و الودی با کمک سرنخ‌هایی که از این کیف چرمی پیدا کرده معمای قتل 150 سال پیش را حل می‌کند.

اگر از خواندن کتاب دختر ساعت‌ساز لذت بردید، از مطالعۀ کتاب‌های زیر نیز لذت خواهید برد:

• دروغ‌های کوچک بزرگ اثر لیان موریارتی رمان‌نویس استرالیایی است. این کتاب در سال 2014 منتشر شد و در فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های همان سال قرار گرفت. این کتاب داستان قتل و تصادفی تلخ است. دروغ‌های کوچکِ بزرگ داستان زنانی است که مورد ظلم و ستم قرار می‌گیرند اما سعی می‌کنند که هرطور شده از این شرایط جان سالم بدر ببرند.

• سم هستم بفرمایید اثر داستین تاو نویسندۀ آمریکایی ویتنامی است. این کتاب داستان غم، حسرت و فرصت دوباره است و لحظاتی که می‌توانند زندگی را بسیار ماندگار کنند. این کتاب داستان جولی هفده ساله است که برای آیندۀ خود برنامه‌های زیادی ریخته است و قرار است که با دوست پسرش سم، از شهر کوچکش برود و تابستان را با هم در ژاپن بگذرانند. اما بعد سم می‌میرد و همه چیز تغییر می‌کند.

دربارۀ کیت مورتون‌: نویسندۀ پرفروش استرالیایی

دختر ساعت ساز

کیت مورتون در سال 1976 در استرالیا به دنیا آمد. او مدرک کارشناسی‌اش را در رشتۀ تک‌گویی و تئاتر از ترینیتی کالج لندن دریافت کرد و سپس دورۀ تابستانی شکسپیر را در آکادمی سلطنتی هنرهای دراماتیک لندن به پایان رساند. او نویسندۀ پرفروش نیویورک تایمز و ساندی تایمز است و هفت رمان پرفروش نوشته است. رمان‌هایش تاکنون به 38 زبان ترجمه شده‌اند و در بیش از 45 کشور به فروش رفته‌اند.

نمایش کامل نقد و بررسی تخصصی

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی