راز سرمایه

(21)

2,600,000ریال

2,340,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
1993

علاقه مندان به این کتاب
52

می‌خواهند کتاب را بخوانند
1

کسانی که پیشنهاد می کنند
2

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب راز سرمایه

انتشارات نی منتشر کرد:
«دو سوتو به تنهایی انقلابی را در جهان سوم برانگیخته است... راز سرمایه توانسته است بعد از مدتی طولانی یکی از معدود روش های جدید و واقعاً امیدبخش را برای مهار فقر به همراه بیاورد.»
فرانسیس فوکویاما، نویسنده ی کتاب های پایان تاریخ
و آخرین مرد
«تفکر تازه نادر است - این کتاب ظرفیت تبدیل اقتصاد کشورهایی را دارد که تاکنون نتوانسته اند مناسبات سرمایه داری را برای مردم خود به خدمت گیرند... این کتاب تحلیل می کند اقتصادهایی که ابتدا ساختارهای ضروری قانونی را ایجاد نکرده و همچنین اجازه نداده اند که اقتصاد «بازار سیاه» وارد جریان اصلی اقتصاد بشود، چگونه شکست می خورند.»
دیوید اوئن، وزیر امور خارجه ی سابق بریتانیا
«راز سرمایه ظرفیت ایجاد انقلابی جدید و فوق العاده مفید را دارد. زیرا از مهم ترین علت شکست در جهان سوم و کشورهای کمونیستی سابق سخن می گوید: فقدان حکومت قانون که از مالکیت خصوصی حمایت کند و چارچوب لازم را برای کسب و کار آزاد فراهم نماید. خواندن این کتاب برای تمام آن هایی که مسئول ثروت ملل هستند الزامی است.»
مارگارت تاچر، نخست وزیر سابق بریتانیا
ارناندو د سوتو، اقتصاددان پرویی، نویسنده کتاب های راه دیگر و راز سرمایه، رئیس موسسه آزادی و دموکراسی (ILD) در پرو، از مدافعان اقتصاد بازار و حقوق مالکیت است. مجله تایم د سوتو را در ردیف پنج رهبر بزرگ امریکای لاتین در قرن بیستم جای داده است.
او که اصلیت پرویی دارد مدرک تحصیلی عالی خود در رشته اقتصاد را از کشور سوئیس دریافت کرد و در همان جا به استخدام سازمان تجارت جهانی درآمد و پس از برپایی دموکراسی در پرو در سال 1979 به این کشور بازگشت. اندیشه های ارناندو د سوتو و فعالیت ILD مورد تحسین رهبران جهان از هر طیف سیاسی از رونالد ریگان و مارگارت تاچر تا بیل کلینتون، کوفی عنان و برندگان نوبل اقتصاد قرار گرفته است. د سوتو در سال 2005 همراه با مادلین آلبرایت، وزیر امور خارجه سابق امریکا، به ریاست کمیسیون سازمان ملل برای توانمندسازی حقوقی فقرا برگزیده شد که توصیه های سال 2008 آن ها در جای دادن فقرای جهان در حال توسعه زیر چتر حاکمیت قانون، بخشی از دستور کار سازمان ملل و اتحادیه افریقا شده است.
فریدون تفضلی (1396-1319) به سال 1343به دانشگاه ایالتی کالیفرنیا در لس آنجلس رفت تا در رشته ی اقتصاد تحصیل کند. پس از گذراندن مقطع لیسانس به دانشگاه کالیفرنیای جنوبی رفت و مقطع فوق لیسانس رشته ی اقتصاد را در آن جا به پایان رساند و سرانجام با اخذ مدرک دکترای اقتصاد از همان دانشگاه فارغ التحصیل شد. او سال های متمادی استاد اقتصاد در دانشکده ی علوم اقتصادی و سیاسی دانشگاه شهید بهشتی بود و آثار مهمی در حوزه ی اقتصاد از خود به جای گذاشت.
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نظرات کاربران (1)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

  • تصویر کاربر

    • وحید شاهین فر
    • پاسخ به نظر

    زیرعنوان کتاب به حد کافی گویاست . کتابی مفید برای فهم درست از اقتصاد و سرمایه گذاری.

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی