30بوک
کتاب عمومی
روانشناسی
ذهن و روح
باختن یک عشق یافتن یک زندگی
باختن یک عشق یافتن یک زندگی

باختن یک عشق یافتن یک زندگی (پالتویی)

(5)
نویسنده:

موجود نیست

دفعات مشاهده کتاب
1825

علاقه مندان به این کتاب
5

می‌خواهند کتاب را بخوانند
0

کسانی که پیشنهاد می کنند
1

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب باختن یک عشق یافتن یک زندگی

نشر هیرمند منتشر کرد:
در زندگی شکست وجود دارد. هنر انسان در این است که از شکست نهراسد و از آن سرمایه‌ای بسازد برای پیروزی‌های آینده، در زندگی باختن پایان همه‌چیز نیست، بلکه شروع راه تازه است. عشقی را می‌بازیم، اما در پی آن زندگی را می‌یابیم.
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نقد و بررسی تخصصی نقد و بررسی تخصصی

معرفی کتاب باختن یک عشق یافتن یک زندگی اثر سوزان جفر

امتیاز در آمازون: ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

کتاب باختن یک عشق یافتن یک زندگی از سایت آمازون امتیاز 3.9 از 5 را دریافت کرده است.

معرفی کتاب باختن یک عشق یافتن یک زندگی:

سوزان جفر نویسنده، روان‌شناس و مدرس مشهور بین‌المللی است که در کتاب‌‌های خودیاری‌اش به مردم کمک می‌‌کند بر ترس‌هایشان غلبه کنند و دردهای زندگی‌شان را التیام ببخشند و به‌خصوص مشکلات روابطشان را حل کنند. اما سال‌ها پیش زندگی خودش در آشوب بود، سوزان در واقع کتاب باختن یک عشق، یافتن یک زندگی را بر اساس تجربیات خودش از جدایی نوشته است. این کتاب اولین بار در سال 1998 منتشر شد و نویسنده در این کتاب نشان می‌دهد که معمولاً اکثر روابط عاطفی به دلیل افکار اشتباه به جدایی ختم می‌شوند و او در این کتاب به زبانی ساده این افکار اشتباه را توضیح داده است.

چرا باید کتاب باختن یک عشق یافتن یک زندگی را بخوانیم؟

چه در رابطه باشید چه نباشید، با خواندن مطالب کتاب باختن یک عشق یافتن یک زندگی می‌توانید خود را در موقعیت نویسنده تصور کنید. می‌توانید حس کنید که از دست دادن عشق و یافتن زندگی چگونه است و چطور می‌توان در پس یک شکست، به پیروزی رسید.

جملات درخشانی از کتاب باختن یک عشق یافتن یک زندگی:

«ﻣﺎ ﻓﮑﺮ ﻣﯽﮐﺮﺩﯾﻢ ﮐﻪ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﺍﺯﺩﻭﺍﺝ ﻣﯽ‌ﮐﻨﺪ ﻭ ﺑﺎ ﺷﺎﺩﮐﺎﻣﯽ ﺯﻧﺪﮔﯽ ﻣﯽ‌ﮐﻨﺪ؛ ﻧﻤﯽﺩﺍﻧﺴﺘﯿﻢ ﮐﻪ ﺣﻔﻆ ﺭﻭﺍﺑﻂ ﮐﺎﺭ ﺳﺨﺘﯽ ﺍﺳﺖ ... ﻣﺎ ﻓﮑﺮ ﻣﯽﮐﺮﺩﯾﻢ ﻧﺒﺎﯾﺪ ﺧﻮﺍﺳﺘﻪﻫﺎﯼ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺑﯿﺎﻥ ﮐﻨﯿﻢ؛ ﻧﻤﯽﺩﺍﻧﺴﺘﯿﻢ ﮐﻪ ﻫﯿﭻ ﮐﺲ ﻧﻤﯽﺗﻮﺍﻧﺪ ﻓﮑﺮ ﻣﺎ ﺭﺍ ﺑﺨﻮﺍﻧﺪ... ﻣﺎ ﻓﮑﺮ ﻣﯽ‌ﮐﺮﺩﯾﻢ ﻫﻤﻪﯼ ﻧﯿﺎﺯ ﻣﺎ ﺑﺎﯾﺪ ﺍﺯ ﻃﺮﯾﻖ ﺍﺯﺩﻭﺍﺝ ﺑﺮﻃﺮﻑ ﺷﻮﺩ؛ ﻧﻤﯽ‌ﺩﺍﻧﺴﺘﯿﻢ ﻣﻬﻢ‌ﺗﺮﯾﻦ ﻧﯿﺎﺯ ﻣﺎ ﭼﻪ ﺑﻮﺩ؛ ﭘﯿﺪﺍ ﮐﺮﺩﻥ ﺧﻮﺩ... ﻣﺎ ﻓﮑﺮ ﻣﯽﮐﺮﺩﯾﻢ ﺑﺎ ﯾﮑﯽ ﺷﺪﻥ ﺑﺎ ﻫﻤﺴﺮﻣﺎﻥ ﮐﺎﻣﻞ ﻣﯽﺷﻮﯾﻢ؛ ﻧﻤﯽﺩﺍﻧﺴﺘﯿﻢ ﮐﻪ ﺍﺯ ﺍﺑﺘﺪﺍ ﺑﻪ ﺩﻭ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﮐﺎﻣﻞ ﻧﯿﺎﺯ داشتیم... ما فکر می‌کردیم مرد باید قوی باشد و از زن مراقبت کند؛ نمی‌دانستیم قرار است که ما از یک دیگر مراقبت کنیم... ما فکر می‌کردیم اگر به دنبال اهداف شخصی و رشد خود باشیم بی‌وفایی است؛ نمی‌دانستیم بیش از حد به حریم یک دیگر وارد شدن چقدر می‌تواند خفقان‌آور باشد... ما فکر می‌کردیم وقتی طرف مقابل رشد کند، تهدیدی برای دیگری است؛ نمی‌دانستیم هر کدام آن قدر خوب هستیم، که احساس تهدید شدن نکنیم... فکر می‌کردیم هر کس در خواست کمک کند ضعیف است؛ نمی‌دانستیم همه به کمک نیاز دارند... فکر می‌کردیم پول ما را ایمن می‌کند؛ نمی‌دانستیم که امنیت؛ یعنی بدانید که می‌توانید زندگی‌تان را بسازید، و در کنارش مادیات هم قرار دارد... فکر می‌کردیم دیگری به ما عشق نمی‌ورزد؛ نمی‌دانستیم که ما عشق او را احساس نمی‌کنیم و نمی‌پذیریم... او گمان می‌کرد من خوشحالم نمی‌دانست چقدر ترسیدم... من گمان می‌کردم او خوشحال است؛ نمی‌دانستم چقدر ترسیده است... ما نمی‌دانستیم... ما فقط نمی‌دانستیم... خیلی چیزها بود که نمی‌دانستیم.»

تحلیلی بر کتاب باختن یک عشق یافتن یک زندگی‌:

سوزان جفر پیش از آنکه شروع به نوشتن کتاب‌های خودیاری بکند و به تدریس روش‌های رشد شخصی بپردازد بسیار ترسو بود و به شدت نیاز به کمک داشت. زمانی که در سال 1972 اولین ازدواجش با شکست مواجه شد، به‌شدت احساس تهی بودن و شکست کرد و برای پشت‌سر گذاشتن این دورۀ حساس، سخت و خفقان‌آور شروع به نوشتن احساسات و تجربیاتش کرد و متوجه شد که با این کار آرام‌تر می‌شود. او معمولاً احساساتش را روی هر چیزی که به دستش می‌رسید، می‌نوشت و یادداشت‌هایش را در جعبۀ کوچکی روی قفسۀ کتاب‌هایش می‌انداخت. پس از دو سال روزی که بیکار بود به سراغ آن جعبه رفت و نگاهی به کاغذهایش انداخت. وقتی دید تمام آن‌ها را براساس ترتیب زمانی نوشته است شگفت‌زده شد. او با کمک این کاغذها توانست به درون احساس کسی که عشقی را از دست داده نگاهی بیندازد و متوجه شد که او در عوض یک زندگی را یافته بود. از مکانی به نام گم شده به مکانی به نام پیدا شده سفر کرده بود. او متوجه شد در این سفر همه‌جور احساس از ناامیدی، آزردگی، خشم، مکاشفه، شادی و هیجان را تجربه کرده است و این کاغذها زمینه‌ای شد تا کتاب باختن یک عشق یافتن یک زندگی را بنویسد و تجربیات آن دوران را با دیگران به اشتراک بگذارد. او در این کتاب نکات مثبت از دست رفتن رابطه را به شما نشان می‌دهد.

فهرست مطالب کتاب باختن یک عشق یافتن یک زندگی

• مقدمه
• در ابتدا
• پایان یک دوره
• جست‌وجو
• لحظاتی که در طول مسیر قرار دارند
• بازگشت به خانه
• سخن آخر

اگر از خواندن کتاب باختن یک عشق یافتن یک زندگی لذت بردید، از مطالعۀ کتاب‌های زیر نیز لذت خواهید برد:

• انتظارش را نداشتم (چطور وقتی دنیایتان از هم می‌پاشد زندگی را دوباره از سر بگیرید) اثر ریچل هالیس نویسندۀ کتاب‌های خودیاری و کتاب «صورتت را بشور دختر» است. ریچل پس از سال‌ها زندگی مشترک از همسرش جدا شد و ترس، غم، فقدان، ناامیدی و ترس را تجربه کرد. او در این کتاب صادقانه به مخاطبینش نشان می‌دهد که در آن دوران چه احساسی داشت و چطور توانست این دوران سخت را پشت سر بگذارد.

• بمانم یا بروم اثر بورلی استون نویسندۀ کتاب‌های روان‌شناسی و متخصص روابط انسانی است. او در این کتاب روابط بین زنان و مردان را توضیح می‌دهد و به شما کمک می‌کند یاد بگیرید چطور در دوراهی‌های زندگی تصمیم درست را بگیرید.

دربارۀ سوزان جفر‌: روان‌شناس آمریکایی

باختن یک عشق یافتن یک زندگی

سوزان جفر در سال 1938 به دنیا آمد و در سال 2012 در 74 سالگی از دنیا رفت. او روانشناس آمریکایی و نویسندۀ کتاب‌های خودیاری بود. تحصیلاتش را از دانشگاه ایالتی پن آغاز کرد اما زمانی که با همسر اولش ازدواج کرد دانشگاه را رها کرد. در سال 1961 با خانواده‌اش به منهتن نقل‌مکان کردند و سوزان در آن‌جا به تحصیلاتش ادامه داد و سپس مدرک دکترایش را در رشتۀ روان‌شناسی از کالج هانتر و دانشگاه کلمبیا اخذ کرد. در سال 1971 سوزان مدیر اجرایی بیمارستان فلوتینگ در نیویورک شد. سپس یک دورۀ آموزشی دربارۀ ترس در نیواسکول برای تحقیقات اجتماعی به راه انداخت. اولین کتاب خودیاری‌اش با نام «بترس ولی به هر صورت انجامش بده» در سال 1987 منتشر شد و میلیون‌ها نسخه از آن در سراسر جهان به فروش رفت و به بیش از 35 زبان زندۀ دنیا ترجمه شد. جفر علاوه بر نویسندگی کارگاه‌ها و سمینارهای مختلفی نیز برگزار می‌کرد. او در سال 2012 به دلیل ابتلا به سرطان در کالیفرنیا درگذشت.

نمایش کامل نقد و بررسی تخصصی

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی