30بوک
کتاب عمومی
اقتصادی
عمومی
بدون دود و آتش و خون

بدون دود و آتش و خون

(0)

موجود نیست

دفعات مشاهده کتاب
3169

علاقه مندان به این کتاب
7

می‌خواهند کتاب را بخوانند
1

کسانی که پیشنهاد می کنند
1

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب بدون دود و آتش و خون

انتشارات هوگویک منتشر کرد:
چه می خوانید؟
ایران پس از برجام به سمت رشد اقتصادی و بهبود وضعیت عمومی پیش می رفت. تحریم ها ناگهان بر پیکره اقتصاد ایران خراب شد و وضعیت را دگرگون کرد. این کتاب شرح سه سال مقاومت در برابر پیچیده ترین فراگیرترین و کم نظیرترین تحریم های 100 سال گذشته علیه یک کشور است. امریکا طی این دوره زمانی با حساسیتی عجیب مانع از تجارت ایران شد و بیشترین ضربه را به پیکره اقتصاد ایران وارد کرد. کتاب علاوه براین توضیح می دهد که ایران چطور در برابر تحریم ها مقاومت کرد و اجازه نداد کشور به پرتگاه سقوط برسد.
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نقد و بررسی تخصصی نقد و بررسی تخصصی

کتاب بدون دود و آتش و خون 

کتاب بدون دود و آتش و خون


بخشی از کتاب بدون دود و آتش و خون:
«فروش نفت ایران پس از تحریم‌ها دگرگون شد. یعنی افت کرد یا بهتر است بگویم، کم شد یا نه، حتی قطع شد و باز هم با تلاش‌های گسترده به مدار بازگشت. اینها اتفاقاتی است که رخ داد: افت شدید صادرات نفت، توقف همکاری‌های خارجی در پروژه‌های توسعه‌ای نفت و گاز و اختلال در ورود تجهیزات و قطعات مورد نیاز در صنعت نفت و گاز.»

برجام در ایران تصویب شد و ایران به سمت رشد اقتصادی و بهبود نسبتاً خوبی پیش رفت اما تحریم‌ها اعمال شدند و ناگهان وضعیت اقتصاد ایران دگرگون شد. در واقع از عنوان کتاب مشخص است، آمریکا با وضع تحریم‌ها جنگی بدون دود و آتش و خون به پا کرد و سعی کرد ایران را از پا در بیاورد. بدون دود و آتش و خون گزارش تحقیقی از جرئیات جنگ اقتصادی آمریکا علیه ایران است که بهراد مهرجو و ولی خلیلی آن را در سال 1400 منتشر کردند.

معرفی کتاب بدون دود و آتش و خون اثر بهراد مهرجو و ولی خلیلی

کتاب بدون دود و آتش و خون اثر بهراد مهرجو و ولی خلیلی را نشر هوگویک به چاپ رسانده است. در این کتاب نویسندگان سه سال مقاومت ایران در برابر پیچیده‌ترین، عظیم‌ترین و بی‌نظیرین تحریم 100 سال گذشته را توضیح می‌دهند. تحریمی که تبدیل به مانعی عظیم در تجارت ایران شد و شدیدترین ضربه را به پیکرۀ اقتصاد کشورمان وارد کرد. همچنین نویسندگان به شرح این موضوع پرداخته‌اند که ایران چگونه در برابر این تحریم‌ها دوام آورد و سقوط نکرد.

خلاصه کتاب

تحریم‌ها به شدت بر صادرات و واردات تأثیر گذاشتند. همکاری‌های شرکت‌های اروپایی و حتی چینی در پروژه‌های تولید مشترک با ایران را بهم زدند. آمریکا با اعمال تحریم‌ها باعث شد که دیگر هیچ شرکتی در پروژه‌هایمان سرمایه‌گذاری نکند. همچنین باعث متوقف شدن ارائۀ خدمات بانکی برای تجارت با ایران و انتقال پول برای تجارت شد و بر روی حمل و نقل و خدمات کشتی‌رانی نیز تأثیر گذاشت. این‌ها تنها بخشی از آسیب‌هایی‌ست که تحریم‌های آمریکا بر سر کشورمان آورده است. نویسندگان در کتاب بدون دود و آتش و خون کاملاً وضعیت تحریم‌ها را توضیح داده‌اند و به این سؤال پاسخ داده‌اند که دقیقاً با چه کسی باید بجنگیم؟ و توضیح داده‌‌اند که تحریم‌ها دقیقا با صنایع و اقتصاد کشورمان چه کردند؟ 

این کتاب شامل سرفصل‌های متنوعی است؛ برای مثال نویسندگان در بخش «تو ای دلاری که همیشه گرانی» آثار تحریم‌ها بر وضعیت ارزی کشور را توضیح داده‌اند. این بخش شامل سر فصل‌های: «مسدود شدن دسترسی دولت و بخش خصوصی و بانک مرکزی به ذخایر ارزی خود در بانک‌های خارجی»، «توقف خدمات بانکی ارزی به بانک مرکزی و بانک‌های ایرانی (مورد نیاز برای مدیریت بازار ارز)»، «قطع امکان باز کردن LC برای واردات (ضرورت پیش‌پرداخت کل مبلغ واردات از طریق صرافی پیش از حمل کالا)»، «کاهش شدید صادرات نفتی و غیرنفتی و منابع ارزی قابل مدیریت در بازار ارز کشور»،‌ «شدت گرفتن خروج سرمایه از کشور به دلیل نااطمینانی‌ها»، «افزایش تقاضای احتیاطی ارز توسط خانوارها» و «جهش ارزی سال 1397» می‌شود.

خواندن کتاب بدون دود و آتش و خون را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

اگر به کتاب‌های علوم سیاسی علاقه‌مندید یا می‌خواهید بدانید تحریم‌ها چه بر سر اقتصاد ایران آورده‌اند حتماً کتاب بدون دود و آتش و خون را مطالعه نمایید.

درباره نویسنده کتاب بدون دود و آتش و خون

کتاب بدون دود و آتش و خون اثر مهرجو

بهراد مهرجو نویسنده، روزنامه‌نگار و تحلیلگر اقتصادی است. مقاله‌ها و تحلیل‌هایش در زمینۀ اقتصاد به طور مرتب در روزنامه‌های ایران به چاپ می‌رسد. او در حال حاضر سردبیر مجلۀ اختصاصی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران است که این مجله با نام «آینده‌نگر» منتشر می‌شود. اثر دیگر بهراد مهرجو کتاب «چهل سال و یک شب» است که در آن خاطرات چهاردهه زندگی مهدی کرباسیان یکی از مدیران باسابقۀ نظام مدیریتی کشور منتشر شده است. وی همچنین کتاب «برای خدا انقلاب و بازار» را منتشر کرده و در آن به شرح دلایل حذف و حاشیه نشینی جریان بازاریان از اقتصاد و سیاست ایران پرداخته است.

تحلیل سی بوک از کتاب بدون دود و آتش و خون

خوانایی کتاب و روان بودن 
نویسندگان در کتاب بدون دود و آتش و خون به شرح وضعیت تحریم‌های ایران و تأثیر آن بر اقتصاد پرداخته‌اند. آن‌ها ابتدا تمامی مشکلات را در فهرستی کوتاه شرح داده‌اند و سپس تک‌تک مشکلاتی را که تحریم‌ها به وجود آورده است جداگانه شرح داده‌اند.

شرایط تهیه کتاب 
برای خرید کتاب بدون دود و آتش و خون می‌توانید به سایت فروشگاه اینترنتی کتاب 30بوک مراجعه نمایید. 

نمایش کامل نقد و بررسی تخصصی

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی