درآمدی به جامعه شناسی (جرم و انحراف)

(0)
نویسنده:

800,000ریال

720,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
57

علاقه مندان به این کتاب
0

می‌خواهند کتاب را بخوانند
0

کسانی که پیشنهاد می کنند
0

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب درآمدی به جامعه شناسی

انتشارات جامعه شناسان منتشر کرد:
نخستین درسی که باید در زمینه جرم و انحراف فرا گرفته شود و موضوع اصلی این کتاب نیز می باشد، این است که برای انحراف و جرم تعریف مطلق یا عینی وجود ندارد. رفتار و اعمال جنایی و انحرافی در میان جوامع و در دوره های تاریخی تغییر می کند. این امر تا حد زیادی به بافت فرهنگی که رفتار فرد در آن مطالعه می شود، بستگی دارد. رفتاری که در یک جامعه انحراف است، ممکن است در جامعه دیگر کاملا طبیعی و هنجار" باشد.
مبحث دوم، این کتاب، به سه نظریه بنیادین کارکردگرایی، مارکسیسم و کنش متقابل نمادین اختصاص دارد؛ و این کتاب همسو با اصول اساسی مجموعه کتابی است که تحت عنوان "جامعه شناسی چیست؟" تنظیم و منتشر شده است. (گراف، 2002)
سوم اینکه، این کتاب برخی از مسائل کلیدی جامعه شناسی جرم و انحراف را بررسی می کند. این مسائل شامل خشونت، بزهکاری جوانان جرم یقه سفیدان و در نهایت، مسأله کنترل جرم است. هر کدام از این مسائل با بهره گیری از ابزارهای نظری موجود در حوزه جامعه شناسی جرم و انحراف تشریح و تبیین می شوند. در این فرآیند ملاحظه خواهید کرد که از ره آورد سه نظریه بنیادی، چندین نظریه فرعی مطرح می شوند. با وجود اینکه این نظریه ها، ارتباط شان را با نظریه اصلی حفظ می کنند، ولی در بیشتر موارد این نظریه ها از ترکیب چندین نظریه متفاوت بوجود می آیند. همه این نظریه ها و مبانی شان باختصار در پایان کتاب معرفی می شوند.
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی