رابرت ازرا پارک

(0)

600,000ریال

540,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
58

علاقه مندان به این کتاب
0

می‌خواهند کتاب را بخوانند
0

کسانی که پیشنهاد می کنند
0

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب رابرت ازرا پارک

انتشارات جامعه شناسان منتشر کرد:
رابرت ازرا پارک، روزنامه نگار و جامعه شناس آمریکایی، بیشتر به عنوان جامعه شناس و از بنیانگذاران مکتب جامعه شناسی شیکاگو شناخته می شود تا روزنامه نگار و صاحب نظر در مسایل روزنامه نگاری.
این جامعه شناس سرشناس چنانکه خود در شرح حالش به آن اشاره کرده، پس از پایان تحصیلات، کارش را با خبرنگاری آغاز کرد و پس از سال ها سیر و سفر و کنجکاوی های روزنامه نگارانه بار دیگر به تحصیل دانشگاهی در رشته جامعه شناسی که آن را به روزنامه نگاری بسیار نزدیک دیده بود، پرداخت. او در حقیقت با ادامه تحصیل می خواست کمبودهایی را که در کار روزنامه نگاری با آن برخورد کرده بود جبران کند و از همین رو «جامعه شناس را نوعی ابر خبرنگار» می داند.
وی در شرح حالش می گوید: «علاقه من به مطبوعات بود که مرا به نیمکت دانشگاه کشاند. من که فارغ التحصیل "آن آربور" بودم، تصمیم گرفتم برای تحصیل در رشته فلسفه به دانشگاه هاروارد بروم. امیدوار بودم با تحصیل در این رشته به ذات و عملکرد دانشی که ما "اطلاع رسانی" می نامیم، پی ببرم.»
وی پس از تحصیلاتش به تدریس و تحقیق در زمینه جامعه شناسی و بویژه به تدوین اصول جامعه شناسی شهری و نظریه «بوم شناسی شهری» سرگرم شد اما هیچگاه روزنامه نگاری و رویکردهای روزنامه نگارانه را در برخورد با مسایل علمی کنار نگذاشت.
او در مورد تاثیر کار روزنامه نگاری بر افکارش در جامعه شناسی می نویسد: «من مشاهده کردم که روزنامه های یکشنبه حاضرند هر مطلبی را که مورد توجه مردم یک منطقه باشد منتشر کنند. این موضوع جالب بود. بنابراین، من مطالب گوناگونی را مورد بحث قرار دادم و از این راه یاد گرفتم با جنبه های زیادی از زندگی شهری آشنا شوم ... در میان مطالب مختلف، به این نظریه رسیدم که شهر، مردمش و منطقه اش یک پدیده جغرافیایی ساده نیست بلکه نوعی سامانه اجتماعی است.»
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی