کاسپار هاوزر

(0)

2,600,000ریال

2,340,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
235

علاقه مندان به این کتاب
2

می‌خواهند کتاب را بخوانند
2

کسانی که پیشنهاد می کنند
1

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب کاسپار هاوزر

انتشارات روزگار منتشر کرد:
کاسپار هاوزر، یک جوان آلمانی بود که ادعا می کرد در انزوای مطلق و در سلولی تاریک بزرگ شده است. کاسپار هاوزر یکی از معماهای تاریخ است که هنوز حل نشده است. سال ها پیش، در دروازه شهر نورنبرگ واقع در آلمان، پلیس مرد جوانی را بازداشت کرد و او را مورد بازجویی قرار داد او با پاهای لنگ چنان می نمود که از زمین نیامده. به دشواری راه می رفت و پاهایش به شدت ورم داشته روشنایی روز، دیدگان او را به شدت آزار می داد. او مرتب این جمله را تکرار می کرد. من هم می خواهم مانند پدرم یک سرباز بشوم.
پلیس پرسید: نامت چیست؟ ولی به نظر می رسید که او اصلا نمی دانست آنها درباره چه چیزی سخن می گویند؛ ولی هنگامی که یک قلم به دستش دادند، به کندی ولی خوانا نوشت: «کاسپار هاوزر» .
متن فوق از کتاب عجیب تر از علم، نوشته فرانک ادواردز گرفته شده است. در دست او نامه ای وجود داشت که توسط مادرش نوشته شده بود و متنش این بود: هرکس این پسر را پیدا کرد، از او نگهداری کند، و وقتی به سن 17سالگی رسید، او را به نورنبرگ بفرستد تا در انجمنی که پدرش در آن عضو است ثبت نام کند. نامه دیگری که بسیار بدخط بود، به نظر می رسید که از طرف شخصی که از او مراقبت کرده ولی نتوانسته از عهده او بر بیاید نوشته شده. دکتر دامر، که از معروف ترین دانشمندان نورنبرگ به حساب می آمد، به این نتیجه رسید که «کاسپار» یک موجود عقب افتاده است. دکتر دامر طی مدت طولانی توانست به این شخص خواندن و نوشتن یاد بدهد..
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی