شاهنامه فردوسی (کتاب هشتم)(از داستان بیژن و منیژه تا پایان داستان جنگ

(0)
نویسنده:

موجود نیست

دفعات مشاهده کتاب
64

علاقه مندان به این کتاب
0

می‌خواهند کتاب را بخوانند
0

کسانی که پیشنهاد می کنند
0

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب شاهنامه فردوسی

انتشارات چشمه منتشر کرد:
داستان بیژن و منیژه یکی دیگر از داستان های عاشقانه ی شاهنامه است. بیژن، پهلوان ایرانی برای کُشتن گرازهایی که کشاورزان را به ستوه آورده اند، به توران می رود و به عشق منیژه دختر افراسیاب، گرفتار می شود و در این عشق به اسارت تورانیان درمی آید. او در چاهی عمیق زندانی می شود و رستم به نجاتش می آید. داستان جنگ دوازده رخ یکی از داستان های قدرتمند شاهنامه است. مکافات موضوعی است که در شاهنامه بسیار بر آن تأکید شده است. هرکس هر عملی مرتکب شود، ناچار از دریافت مکافات یا پاداش عمل خود است. در این داستان پهلوانان تورانی، که در ریختن خون سیاوش گناهکار بوده اند، مکافات عمل شان را می بینند.
فردوسی بزرگ‌ترین حماسه‌سرای ایران است و سروده‌اش، شاهنامه، بخش مهم هویت فرهنگی ایرانیان. برای اینکه عظمت کار فردوسی را بدانیم باید به دوران او نگاهی بیندازیم. در زمانی که فرهیختگان ایرانی به زبان عربی می‌نگاشتند و عربی‌دانی سبب تفاخر اهل علم و ادب بود، فردوسی شاهنامه را به زبان فارسی سرود.
شاهنامه بر اساس داستان‌هایی باستانی سروده شده، اما فردوسی داستان‌ها را گسترش داده و با افزودن دیدگاه‌های خود اثری تازه آفریده که زبانی ساده دارد. خواننده‌ در كشاكش داستان‌های شاهنامه با پهلوانان زندگى مى‌كند؛ با پیروزىشان احساس پیروزى می‌کند و در اندوه و شادى با آن‌ها همراه می‌شود.
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی