30بوک
کتاب عمومی
تاریخ
نظریه و نقد
مکاتبات مارکس و انگلس

مکاتبات مارکس و انگلس (جلد دوم)

(0)

1,950,000ریال

1,755,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
389

علاقه مندان به این کتاب
7

می‌خواهند کتاب را بخوانند
0

کسانی که پیشنهاد می کنند
1

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب مکاتبات مارکس و انگلس

انتشارات ژرف منتشر کرد:
نامه های مارکس و انگلس در مجموع منبع پرباری هستند برای آشنایی با فعالیت های تئوریک و عملی آن ها. مکاتبات این دو اندیشمند، از یک طرف منعکس کننده ی روند تکامل نظریات شان در سه زمینهی دیالکتیک و ماتریالیسم تاریخی، اقتصاد سیاسی و تئوری کمونیسم علمی می باشد و از دیگر سو اطلاعاتی مهم و ارزشمند از فعالیت عملی آن ها در زمینه های مختلف به دست می دهد، از جمله نقش شان در پایه گذاری، سازماندهی و رهبری اتحادیه ی کمونیست ها، بین الملل اول کارگران و سایر سازمان های پرولتری و جنبش های کارگری اروپا.
این مکاتبات نه تنها نشان می دهند که آثار این دو اندیشمند چگونه شکل گرفته اند، بلکه در عین حال منعکس کننده ی روابط شخصی آنها با افراد خانواده، دوستان و دشمنان شان نیز می باشند. محتوای این نامه ها از یک طرف بیانگر آزار و اذیت های پلیسی و از طرف دیگر حاوی نکاتی تکان دهنده از محرومیت های مادی و تنگدستی آزاردهنده ی خانواده ی مارکس در لندن است.
فقر مستمر معیشت، فشارهای بی وقفه طلبکاران، مرگ فرزندان و مهم تر از همه بیماری ای که گریبانگیر مارکس شده بود، همه و همه زندگی را برای این خانواده ی مهاجر در لندن دشوار و حتی تحمل ناپذیر کرده بود، در چنین شرایط دشواری کمک ها و از خودگذشتگی های انگلس بی اندازه در تسهیل معیشت و زندگی مارکس و خانواده اش موثر بوده است. با جرات می توان گفت که بدون کمکهای انگلس، هرگز مارکس قادر نمی بود به مطالعات و خلق آثار ارزشمندش ادامه دهد.
جلد اول ترجمه ی فارسی مکاتبات مارکس و انگلس که در نیمه ی دوم دهه ی 1840 نوشته شده است، 40 نامه از این دو اندیشمند را در بر می گرفت و جلد دوم این مکاتبات (مجلد حاضر) حاوی 93 نامه است که طی دو سال 1850 و 1851 نوشته شده اند.
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نقد و بررسی تخصصی نقد و بررسی تخصصی

اگر از خواندن این کتاب لذت بردید، به شما پیشنهاد می‌کنیم کتاب سرمایه را نیز بخوانید.



...

نمایش کامل نقد و بررسی تخصصی

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی