30بوک
کتاب عمومی
ادبیات
آموزش، نقد و نظریه
نظریه و نقد رمان تاریخی فارسی
نظریه و نقد رمان تاریخی فارسی

نظریه و نقد رمان تاریخی فارسی

(4)

موجود نیست

دفعات مشاهده کتاب
352

علاقه مندان به این کتاب
5

می‌خواهند کتاب را بخوانند
0

کسانی که پیشنهاد می کنند
1

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب نظریه و نقد رمان تاریخی فارسی

انتشارات چشمه منتشر کرد:
رمان تاریخی فارسی، از نظرگاه ادبی، توانست ایرانیان را با فرم و ساختار و محتوای نوع ادبی جدید (رمان) آشنا سازد؛ راه ورود انواع ادبی دیگر را به ایران هموار کند؛ در تکامل ساختاری و سبکی رمان های فارسی موثر افتد؛ در ساده تر شدن نثر معاصر فارسی نقش به سزایی ایفا کند و در یک عبارت، در پیدایش و تکوین ادبیات نوین ایران.
کتاب حاضر شامل دو بخش کلی است: در بخش نخست، مولف بر آن است که مباحث نظری مربوط به رمان تاریخی را مطرح سازد؛ تاریخچه و شرایط پیدایش رمان تاریخی فارسی و خاستگاه های فکری، فلسفی، ادبی و اجتماعی آن را بررسی و تبیین نماید؛ نظریه تکوین رمان تاریخی فارسی را بازگو کند؛ ارزش های چندجانبه ادبی و فرهنگی و اجتماعی آن را توضیح دهد و در نهایت، نویسندگان رمان های تاریخی و آثارشان را بشناساند.
در بخش دوم، هفت رمان تاریخی فارسی (شمس و طغرا، عشق و سلطنت، داستان باستان، دام گستران، لازیکا، پهلوان زند و پنجه خونین) را، ضمن گزارش داستان آن ها، از حیث ساختار، تکنیک، سبک و محتوا به ترازوی نقد بنشاند و از مقایسه و تحلیل نتایج به دست آمده، درباره ارزش و اهمیت رمان تاریخی فارسی و نقش آن ها در شکل گیری ادبیات داستانی معاصر، به داوری بپردازد.
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نظرات کاربران (1)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

  • تصویر کاربر

    • محمد رضا خطیب
    • پاسخ به نظر

    کتاب جامع و کاملیه ... برای دوست داران رمان و مخصوصا رمانهای تاریخی کتاب مفیدیه ... با توجه به قیمتش خوندن و تهیه کردنش به صرفه ست

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی