کمک به دیگری (دکسا)

(0)

2,000,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
78

علاقه مندان به این کتاب
1

می‌خواهند کتاب را بخوانند
0

کسانی که پیشنهاد می کنند
1

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب کمک به دیگری

انتشارات موسسه فرهنگی و هنری دیدگاه کاوش وسازندگی دکسا منتشر کرد:
معرفی کتاب :
کمک کردن به دیگران امر پسندیده‌ای است؛ بسیاری از ما در پی کمک به دیگری هستیم و برای رسیدن به چنین هدفی تلاش می‌کنیم. اما آیا چنین تلاشی همواره نتیجه‌بخش است؟
خواه رئیس، همکار یا یک دوست باشید، می‌توانید به همکاران یا دوستانتان در ایجاد تغییراتی مهم کمک کنید. اما شیوۀ انجام این کار، تعیین اهداف برای آنها و تصحیح مشکلاتشان نیست. کمک به «ایجاد تغییر در دیگری» به بهترین شکل از طریق مربیگری مشفقانه محقق می‌شود، رویکردی که شامل تمرکز بر رویاهای دیگران (همکار، دوست، ...) و چگونگی دستیابی به آنهاست. یک مربی مشفق، به جای مشاوره دادن، پرسش‌هایی جستجوگرانه و باز را مطرح می‌کند و با دقت و توجه کامل پاسخ‌ها را می‌شنود. ایدۀ اصلی این کتاب کمک به پرورش تصوری از «خود آرمانی» فرد توسط مربی – شامل اینکه می‌خواهد چه کسی باشد و در پی انجام چه چیزی است – و کمک به کشف «خود واقعی» و تمرین رفتارها و نقش‌های جدید است. اما نکتۀ مهم این است که فرد در فرآیند کشف «خود واقعی» تنها بر نقاط ضعف و آنچه باید ترمیم و اصلاح شود متمرکز نمی‌شود، بلکه به نقاط قوتی که به او در ایجاد تغییر پایدار کمک می‌کند توجهی ویژه معطوف می‌دارد. نقش مربی در این شیوه حمایت از تلاش فرد برای شناسایی فرصت‌های یادگیری، زمینه‌سازی برای دستیابی به تغییر، و به طور خلاصه بررسی همه چیز است.
نویسنده
ریچارد بویاتزیس
ریچارد بویاتزیس دانش آموخته رشته کارشناسی هوانوردی و فضانوردی از دانشگاه ام‌آی‌تی و همچنین روان‌شناسی اجتماعی از دانشگاه هاروارد است. او، با استفاده از نظریه معروف تغییر آگاهانه و نظریه پیچیدگی، به مطالعه تغییر مطلوب و ماندگار در تمام سطوح بشری- از سطح فردی تا گروهی، سازمانی، اجتماعی و بین‌المللی- پرداخته است.
مجله HR او را به‌عنوان نهمین نفر در فهرست تأثیرگذارترین متفکران بین‌المللی در سالهای 2012 و 2014 معرفی کرد. او نویسنده بیش از 200 مقاله درزمینه رهبری، توان هوش هیجانی و اجتماعی، رشد شایستگی، مربیگری، علوم عصبی و آموزش مدیریت است و در در دانشگاه تدریس می کند.

فروشگاه اینترنتی 30بوک

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی