اخلاق و اقتصاد (دکسا)

(1)

3,500,000ریال

3,150,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
391

علاقه مندان به این کتاب
2

می‌خواهند کتاب را بخوانند
1

کسانی که پیشنهاد می کنند
1

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب اخلاق و اقتصاد

انتشارات موسسه فرهنگی و هنری دیدگاه کاوش وسازندگی دکسا منتشر کرد :
معرفی کتاب :
در این کتاب پرسش‌های متعددی مطرح می‌شود مانند اینکه آیا بازار آزاد به تحکیم اصول اخلاقی در جامعه و رفتارهای اخلاقی در افراد منجر می‌شود؟ آیا اقتصاد و تجارت باعث تقویت فضیلت‌ها در افراد می‌شوند؟ آیا بازارهای آزاد به افزایش شادکامی افراد و جوامع کمک می‌کنند؟ آیا افزایش درآمد و کسب پول با رضایت از زندگی ارتباط دارد؟ آیا با پول می‌توان شادکامی و موفقیت به دست آورد؟ و آیا می‌توان در جوامع امروزی بین انسان‌ها برابری ایجاد کرد؟
کتاب اخلاق و اقتصاد نوشتة یوهان خرافلانت استاد اقتصاد، تجارت و اخلاق در دانشگاه تیلبورخ هلند است که در سال 2022 منتشر شده است. موضوع کلی این کتاب اقتصاد و رابطه‌اش با اخلاق است و در چهارچوب این دو مبحث کلی به موضوعات دیگری مانند اقتصاد بازار آزاد، سرمایه‌داری، برابری و نابرابری، شادکامی، بهزیستی، شکوفایی، و فضیلت‌ها و رذیلت‌های اخلاقی می‌پردازد. نویسندة کتاب موضوعات فوق را در قالب دیدگاه‌هایی مانند فایده‌گرایی، نئولیبرالیسم، سوسیالیسم، نظریة عدالت، نظریة حقوق و وظایف و فضیلت‌شناسی مطرح می‌کند. در این کتاب پرسش‌های متعددی مطرح می‌شود مانند اینکه آیا بازار آزاد به تحکیم اصول اخلاقی در جامعه و رفتارهای اخلاقی در افراد منجر می‌شود؟ آیا بازارهای آزاد به افزایش شادکامی افراد و جوامع کمک می‌کنند؟ و آیا افزایش درآمد و کسب پول با رضایت از زندگی ارتباط دارد؟ کتاب اخلاق و اقتصاد کتابی آموزنده و روشنگر است و مطالعة آن به علاقه‌مندان این مباحث توصیه می‌شود.
نویسنده
یوهان خرافلانت
یوهان خرافلانت (متولد 1960)، پژوهشگر هلندی، از سال 2000 استاد رشتة اقتصاد، تجارت و اخلاق در دانشگاه تیلبورخ هلند بوده است و با مرکز پایداری تیلبورخ همکاری دارد. او مقالات و کتاب‌هایی در زمینه‌های اخلاق تجارت، مسئولیت اجتماعی شرکت‌ها، کارآفرینی، سیاست‌گذاری اقتصادی و… نگاشته است.


فروشگاه اینترنتی 30بوک

نظرات کاربران (1)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

  • تصویر کاربر

    • پاسخ به نظر

    این کتابی بسیار عالی برای کسانی است که به مجادلات نظری راست و چپ (لیبرالیسم و سوسیالیسم) در مورد میزان آزاد بودن بازار توجه دارند. اینکه به چه میزان دولت مجاز است در بازار مداخله کند هدف نهایی اقتصاد چیست نقش آرامانهایی مانند شادکامی در برنامه‌های اقتصادی چیست

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی