اخلاق محیط زیست (دکسا)

(0)

3,000,000ریال

2,700,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
81

علاقه مندان به این کتاب
1

می‌خواهند کتاب را بخوانند
0

کسانی که پیشنهاد می کنند
0

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب اخلاق محیط زیست

انتشارات نشر دکسا منتشر کرد:
معرفی کتاب :
با مطالعۀ کتاب اخلاق زیست‌محیطی متوجه اضطرار نیاز امروز به اخلاقی زیست‌محیطی می‌شویم که به شکل چتری گسترده مردمی با پیش‌زمینه‌ها و عقاید مختلف را در زیر خود جای دهد تا با کمک هم زمین را التیام بخشند و سلامت نسبی آن را حفظ کنند. نویسنده در این کتاب چشم‌اندازی ارائه می‌دهد که بر پایۀ احترام به طبیعت، ارزش‌گذاری به طبیعت به خاطر خودش، رفتاری منعطف‌تر نسبت به محیط زیست و موجودات زنده و تلاش‌ بیشتر نسبت به حال برای زندگی در تعادلی پایدار با طبیعت قرار دارد.
در دنیایی که شهرنشینی و زندگی میان بتن و فولاد و اعتیاد به دستگاه‌ها و ابزارهای الکتریکی با سرعتی سرسام‌آور در حال رشد است، بیش از همیشه به دریچه‌ای برای تنفس و نگریستن ورای این شیوۀ زندگی ناهمخوان با طبیعتمان نیاز داریم. پژوهش‌ها نشان داده‌اند گذراندن وقت در طبیعت می‌تواند استرس را کاهش دهد، یادگیری و خلاقیت را تقویت کند، افسردگی را کاهش دهد و ارتباط اجتماعی را بهبود بخشد. اما با شیوۀ فعلی زندگی‌مان نه تنها خود بلکه دیگر شکل‌های حیات این سیاره را هم با بحران جدی مواجه کرده‌ایم. امروز ششمین انقراض بزرگ با دلایل کاملاً انسانی در حال وقوع است. انقراض، فرآیند زایندگی را به طور کامل متوقف می‌کند و داستان شگرف تکامل با قدمت هزاران ساله را به نقطۀ پایان می‌رساند.
این کتاب با ارائه دیدگاهی بی‌طرفانه از ما دعوت می‌کند از چشم‌اندازی منصفانه به جایگاه خودمان در این کرۀ خاکی نگاه کنیم و لزوم بازنگری در بینشمان در امور زیست‌محیطی را به ما گوشزد می‌کند.
نویسنده
گرگوری باسشام
گرگوری باسشام استاد رشتۀ فلسفه در کالج کینگ در پنسیلوانیا بود. او علاوه بر مسائل تخصصی رشتۀ
خود به نوشتن دربارۀ موضوعاتی چون اخلاق زیست‌محیطی و فلسفه و فرهنگ عامه علاقه‌مند است.
باسشام تا به حال 11 اثر منتشر کرده است که از جملۀ آنها می‌توان به کتاب فلسفه، ارباب حلقه‌ها و
فلسفه، بسکتبال و فلسفه و هری پاتر و فلسفه اشاره کرد.
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی