30بوک
کتاب عمومی
ورزشی
عمومی
رشد حرکتی انسان در افراد با و بدون ناتوانی

رشد حرکتی انسان در افراد با و بدون ناتوانی

(0)

890,000ریال

801,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
2

علاقه مندان به این کتاب
0

می‌خواهند کتاب را بخوانند
0

کسانی که پیشنهاد می کنند
0

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب رشد حرکتی انسان در افراد با و بدون ناتوانی

انتشارات حتمی منتشر کرد:
این پیشرفت‌های معمول و پیش‌بینی شده در کنترل سر فقط یک نمونه از رشد حرکتی انسان است. عملکرد حرکتی انسان یکی از جنبه‌های اساسی سیستم حسی-حرکتی است. سؤالات بسیاری برای محققان در زمینه علوم حرکتی و دیگر زمینه‌ها مانند علوم اعصاب، روان‌شناسی، فیزیولوژی، تعلیم و تربیت، طب اطفال و پزشکان جذاب می‌باشد.

به‌عنوان مثال، چگونه انسان‌ها حرکات را یاد گرفته و کنترل می‌کنند؟

با توجه به اینکه انسان‌ها، عملکرد حرکتی در دوران کودکی را به‌ وسیله عملکرد تجارب غنی شده یا بلوغ بهبود می‌بخشند، مطالعات رشدی در مورد عملکرد حرکتی، ما را از مهارت‌های ادراکی-حرکتی آگاه می‌سازد (توماس ، یان و استلماچ ، 2000 ؛ یان ، توماس ، استلماچ و توماس ، 2000 ؛ زلازو ، کریک ، و بوث ، 2004).

یک رویکرد رشدی می‌تواند به سؤالاتی نظیر اینکه چرا کودکان رفتار حرکتی خاص را به اجرا می‌گذارند، پاسخ دهد.

چه موقع و چگونه این رفتارهای حرکتی شروع می‌شود؟
آیا این رفتارها، رفتارهای یاد گرفته شده‌اند یا به‌طور طبیعی رشد پیدا کرده‌اند؟
درک بهتر این سؤالات، دارای کاربردهای اساسی است.

هدف از این فصل بحث درباره مفاهیم کلیدی مرتبط با رشد حرکتی انسان است. به ویژه آن چه که مربوط به دوران کودکی است و بررسی کاربرد این اطلاعات در جمعیت کودکان با و بدون ناتوانی می‌باشد. با تعریف، رشد حرکتی انسان که «تغییرات در رفتار حرکت انسان در طول عمر، فرآیندهایی که این تغییرات را در بر می‌گیرد و عوامل مؤثر بر آن‌ها» را بررسی می‌کند.

(پاینه و ایساکس، 2003) می‌توان گفت این یک فرآیندی است که همه ما به‌عنوان بخشی از آن به تدریج از زمان تولد تا مرگ به تکامل می‌رسیم و تغییر کیفی در عملکرد ما که همراه با افزایش سن است نیز رخ می‌دهد. از آنجا که این روند نامحسوس و به تدریج در حال ظهور است، رشد حرکتی اغلب بدون توجه و بی‌ارزش است.

با این حال، همان‌طور که در طول این فصل مشاهده خواهید کرد، رشدحرکتی فرآیند حیاتی است که به وسیله تمام جنبه‌های دیگر رشد جسمی، اجتماعی-عاطفی و ذهنی یا شناختی انسان تحت تأثیر قرار می‌گیرد. رشد حرکتی فرآیند کامل برای دستیابی به تکامل و رسیدن به توانایی‌های بالقوه انسان است.
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی