یکی بود یکی نبود (14)(فیه ما فیه)

(0)

موجود نیست

دفعات مشاهده کتاب
55

علاقه مندان به این کتاب
0

می‌خواهند کتاب را بخوانند
0

کسانی که پیشنهاد می کنند
0

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب یکی بود یکی نبود

انتشارات کتاب پارسه منتشر کرد:
فیه مافیه کتابی است شامل سخنان مولانا جلال‌الدین که در مجالس مختلف و درپاسخ به پرسش‌ها و بحث‌ها گفته می‌شده است. مثلا گاه در مجالس دوستانه که افرادی به دیدار مولانا می‌رفتند یا محافلی که مولانا در آنها حاضر می‌شد، پرسش‌هایی به میان می‌آمد و مولانا در پاسخ به حاضران از تفسیر آیه‌ای، شرح حدیثی یا توضیح بیتی مطالبی بیان می‌کرد. ظاهرا در پاره‌ای موارد نیز خود مولانا مطلبی را توضیح می‌داده و گروهی از آن گفته‌ها را می‌نوشتند و جمع‌آوری می‌کردند. در نسخه‌ای از فیه ما فیه قید شده است که مولانا بعضی از مطالب را قبلا یادداشت می‌کرده و بنابراین بخش‌هایی از این کتاب به قلم خود اوست که بعدها گردآوری شده است.
سیامک گلشیری در این کتاب قصه‌هایی از فیه‌مافیه مولانا را انتخاب کرده و با زبانی ساده روایت کرده است. از گلشیری تاکنون کتاب‌های «کابوس»، «نفرین‌شدگان»، «آرش و تهمینه»، «جنگل ابر» و … منتشر شده است. وی نامزد دریافت جایز‌ه‌های ادبی بسیاری بوده است و مجموعه داستان «با لبان بسته»‌ اودر سال 1382 برنده لوح تقدیر بهترین مجموعه داستان یلدا شده است.
مجموعه «یکی بود یکی نبود» با هدف احیای متون ادبی قدیمی و ارزشمند ایران و با درنظر گرفتن مخاطبان نوجوان، جوان و بزرگسال تهیه شده است. این مجموعه به بازنویسی و بازروایی ادبیات کهن ایران اختصاص دارد و نویسندگان این مجموعه کوشیده‌اند ساختار و زبانی جدید و امروزی را برگزینند و قصه‌ها و حکایات ادبیات کلاسیک ایران را در قالب‌هایی جدید و قابل فهم به مخاطب عام ارائه دهند.
ویژگی دیگر این کتاب‌ها، همراه بودن متن با تصویرگری است. مجموعه “یکی بود یکی نبود” با کاغذ گلاسه عرضه شده و همه با یک سبک و سیاق منتشر شده‌اند. این مجموعه به سرپرستی یوسف علیخانی و با همراهی 30 نویسنده‌ و 10 تصویرگر کشورمان فراهم آمده است. فریبا وفی، ابوتراب خسروی، سیامک گلشیری، حمیدرضا نجفی، امین فقیری و محسن فرجی از جمله نویسندگان این مجموعه هستند و سرپرست تصویرگران کتاب نیز علی بخشی است.
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی