راهزن عقل و دین

راهزن عقل و دین

(1)
نویسنده:

موجود نیست

دفعات مشاهده کتاب
90

علاقه مندان به این کتاب
2

می‌خواهند کتاب را بخوانند
0

کسانی که پیشنهاد می کنند
0

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب راهزن عقل و دین

انتشارات مروارید منتشر کرد:
آنچه در این کتاب مورد بررسی قرار گرفته است نظرگاه عارفان نسبت به زنان در سه محور «خویشاوند»، «سالک طریقت» و «معشوق مجازی» است. نیز بررسی تغییر نگرش عارفان از منفی‌ترین نگاه‌ها به زن تا مثبت‌ترین نظر و تفکر نسبت به اوست که براساس نظرگاه‌های عارفان نخستین که در تذکره‌ها و تراجم احوال آنان آمده، نیز کتاب‌های مستقلی که درباره‌ی زندگی و سیره‌ی هر یک از عارفان به رشته‌ی تحریر در آمده است، صورت پذیرفته، البتّه در بعضی از موارد به منظور تبیین نظرگاه خاصّی، به صورت موردی به اقوال و احوال عارفان تا قرن هشتم و نهم نیز پرداخته شده است.
نگرش عارفان به زنان همواره نگرشی مثبت نبوده است زیرا آنان به زنان به‌عنوان «راهزنان عقل و دین» می‌نگریسته‌اند و هبوط آدم از بهشت را به سبب وسوسه‌ی سرآمد آنان (حوا) می‌دانسته‌اند. این نگرش باعث شده تا برخی از آنان انزوای خانقاه را بر همنشینی با زنان ترجیح دهند و با تجردی راهبانه در آرزوی وصال حوریان بهشت هیچگاه به زنان زمینی توجهی نشان ندهند.
در این کتاب، پس از بررسی ارتباط عرفان با زهد، به نگرش‌های مثبت و منفی عارفان به زنان پرداخته شده و با شواهدی که از سخنان آنان نقل شده، نشان داده شده است که علت‌ها و انگیزه‌های نگاه‌های متفاوت آنها چه بوده و چگونه از کنار این نگرش‌ها زنان عارفی سر برآورده و هدایت و ارشاد مریدان زن را بر عهده گرفته‌اند.
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی