چاقی و اثرات روانشناختی آن (دیلماج)

(0)

موجود نیست

دفعات مشاهده کتاب
101

علاقه مندان به این کتاب
0

می‌خواهند کتاب را بخوانند
0

کسانی که پیشنهاد می کنند
0

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب چاقی و اثرات روانشناختی آن

انتشارات دیلماج منتشر کرد:
چاقی یکی از مسائل عمده سلامتی در قرن حاضر محسوب می¬شود و تبدیل شدن آن به یک اپیدمی در سرتاسر جهان نشان می دهد که 300 میلیون نفر در جهان مبتلا به چاقی هستند و بیش از یک میلیارد نفر از اضافه وزن برخوردارند. چاقی همچنین با دیابت نوع 2، بیماری قلبی-عروقی، پر تنشی، وقفه تنفسی انسدادی هنگام خواب، هایپر لیپدمی، افزایش بروز سرطان و مشکلات مربوط به مفاصل، ارتباط بسیار نزدیکی دارد.
عارضه چاقی بر اساس اطلاعات سازمان جهانی بهداشت، علت اصلی بیش از 40 درصد از موارد مرگ و میر در سال است در حالی که مشکل سو تغذیه به شکل لاغری که کمتر تز 20 سال پیش، پالش اصلی مردم بود، اکنون به شدت کاهش یافته و بزودی مشکل سو تغذیه به شکل چاقی، معضل اصلی جوامع خواهد شد.
تحقیقات نشان داده¬اند که کاهش وزن همراه با افزایش جنبه¬های کیفیت زندگی، عملکرد روان-شناختی و بهبود افسردگی در مبتلایان به چاقی است. از سوی دیگر نگرش منفی نسبت به چاقی در جوامع در حال توسعه رو به گسترش می¬باشد پس به تبع آن، خطر بروز مشکلات رفتاری در افراد چاق نیز افزایش خواهد یافت. با توجه به این¬که تامین سطح مطلوب از سلامت برای افراد جامعه، از جمله افراد چاق، یکی از مسائل اساسی هر کشوری است. انجام اقدامات پیش¬گیرانه در قبال چاقی به عنوان قدم اول در جلوگیری از بروز مشکلات رفتاری، ضروری به نظر می¬رسد.
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی