طریقت عشق

طریقت عشق (گالینگور)(فکرآذین)

(0)
نویسنده:

موجود نیست

دفعات مشاهده کتاب
140

علاقه مندان به این کتاب
2

می‌خواهند کتاب را بخوانند
0

کسانی که پیشنهاد می کنند
0

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب طریقت عشق

انتشارات فکر آذین منتشر کرد:
به یاد دارم سال‌ ها قبل شور نوشتن زمانی در دلم افتاد.شریعت عشق. اما جسارت نوشتنش را در خود نیافتم. زبانم لال و نوک قلبم كور شد. در پی خوردن ?? تنور نان رفتم. دنیا را گشتم، انسان‌ ها را شناختم، حكایت‌ هایی شنیدم. بسیار بهار بر من گذشت نانی در تنورها نماند و من هنوز در عشق چون كودكی بی‌ تجربه بودم.
مولانا خود را خاموش نامیده بود. یعنی بی صدا، هیچ اندیشیده ای که یک شاعر، آن هم شاعری که شهرتش جهانی را فرا گرفته، شاعری که هستی اش، هویتش و حتی هوایی که تنفس می کند. متشکل از کلمه هاست و بیشتر از پنجاه هزار شعر باشکوه دارد، چگونه می شود خود را خاموش بنامد؟!
کائنات همچون ما قلبی نازنین و ضربانی منظم دارند. سالیان سال هرکجا که رفتم به این صدا گوش دادم و آنچه می خواست بگوید. به یاد سپردم. از شنیدن خوشم آمده بود، جملات، کلمه ها، حروف... اما آنچه مرا به نوشتن این کتاب واداشت، سکوت محض بود.
یشتر کسانی که مثنوی را تفسیر کرده اند، به آغاز این اثر جاودان که با حرف (ب) شروع می شود توجه کرده اند. اولین کلمه ی مثنوی (بشنو) است یعنی گوش کن. شاعری که تخلصش خاموش است. گران قدرترین اثر خود را با (بشنو) آغاز کرده، آیا این تصادفی است؟ به راستی آیا سکوت را می توان شنید؟
در این زمان هر قسمت با همان حرف بی صدای (ب) شروع می شود. لطفا مپرس چرا؟! جوابش را تو پیدا کن و برای خودت نگه دار. چون حقایقی است در این راه که حتی زمان باز گفتن نیز، باید سرش را پوشیده نگه داشت.
رد ترجمه این کتاب همچون نسخه اصلی تمام فصول با حرف (ب) آغاز شده، با امید آنکه بتوانیم زیبا ترین وجه تمایز این اثر را به زبان ترجمه نیز انتقال دهیم. (مترجم)
فروشگاه اینترنتی 30 بوک

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی